מדדים ומחקרים

המנייה הלוהטת בישראל נחשפת: מי זינקה ב-961% מתחילת השנה?

צבר הזמנות מרשים שזינק ב-1,142% והגיע ל-75.9 מיליון שקל, שיפור משמעותי בתוצאות העסקיות, כשההכנסות צמחו ב-143% והרווח הגולמי קפץ ב-818%. והתאוששות דרמטית מהשפל אליו הגיעה החברה לאחר הנפקתה ב-2021, סייעו לרייזור לאבס להפוך למניה הטובה מכולן
מערכת ice | 
מסחר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
גל ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית, שהביא את מדדי המניות בארה"ב לשיאים חדשים, מחלחל גם לשוק ההון הישראלי. בעוד שבארה"ב מובילות את המגמה ענקיות טכנולוגיה כמו אנבידיה ומייקרוסופט, בישראל מסתמנת כוכבת מקומית - רייזור לאבס, שמניותיה זינקו ב-961% בשנה האחרונה בלבד.
על פי ניתוח כלכליסט, מאחורי העלייה המטאורית של החברה עומדים שלושה גורמים מרכזיים: ראשית, צבר הזמנות מרשים שזינק ב-1,142% והגיע ל-75.9 מיליון שקל. שנית, שיפור משמעותי בתוצאות העסקיות, כשההכנסות צמחו ב-143% והרווח הגולמי קפץ ב-818%. שלישית, התאוששות דרמטית מהשפל אליו הגיעה החברה לאחר הנפקתה ב-2021, כשמניותיה צנחו ב-97%.

רז רודיטי, מייסד ומנכ"ל החברה, מתאר את המהפך: "השקענו שלוש שנים בהפיכת החברה מספקית שירותים לחברת מוצר, ואנחנו רק בתחילת הדרך." ההשקעה הזו מתבטאת בפיתוח מוצרים מתקדמים כמו Inspection AI לזיהוי פגמים בתחמושת ו-DataMind AI, שכבר מושכים לקוחות גלובליים.
אולם, הסיפור של רייזור לאבס אינו מתקיים בואקום. בבורסה הישראלית ישנן עוד שמונה חברות שהציגו תשואות של מעל 200% מאז תחילת המלחמה, ביניהן פריים אנרג'י (370%), סולרום החזקות (355%) ואלארום (340%). חלק מהחברות נהנות מהביקושים הגוברים בתעשיות הביטחוניות, בעוד אחרות מצליחות להתברג בתחומי טכנולוגיה מתפתחים.
האתגר העומד כעת בפני רייזור לאבס הוא לתרגם את הצמיחה המרשימה לרווחיות יציבה ותזרים מזומנים חיובי. רק אז, כפי שמציינים משקיפי השוק, ניתן יהיה להצדיק את הערכות השווי הגבוהות ולהוכיח שמדובר בסיפור צמיחה אמיתי ולא בעוד בועה טכנולוגית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה