מדדים ומחקרים

שנה למלחמה: עלייה ניכרת במספר דורשי העבודה בחודש ספטמבר

בחודש ספטמבר חלה עלייה ניכרת במספר דורשי העבודה, אך ירידה כללית במספרם. ניתוח הנתונים מראה על השפעות המלחמה והחזרת מפוטרי הקיץ לעבודה במקביל לעלייה בכמה ערים
מערכת ice | 
עבודה (צילום shutterstock)
בחודש ספטמבר נצפתה עלייה משמעותית במספר האנשים שנרשמו כדורשי עבודה, מ-26.6 אלף בחודש אוגוסט ל-35.4 אלף בספטמבר. מדובר בזינוק של כ-9,000 אנשים חדשים בשוק העבודה, אך שירות התעסוקה ציין כי זו תופעה ידועה לאחר חופשת הקיץ. כך לפי פרסום הבוקר ב-Ynet.
לפי הנתונים, הירידה במספר דורשי העבודה הגיעה ל-1.2%, והמספר הכולל עומד על 183.6 אלף. כאשר מתבצע חישוב שמנכה את השפעות העונה, הירידה עומדת על 3.1%.
מניתוח הנתונים לפי ערים עולה כי, למרות הירידה הכללית, חלה עלייה בדורשי העבודה בכמחצית מהערים, במיוחד בטייבה ובפרדס חנה. ערים חרדיות, לעומת זאת, חוו ירידות ניכרות, עם בני ברק ומודיעין עילית בראש הרשימה.
בנוגע לתובעי האבטלה, נרשמה ירידה מ-135.5 אלף ל-132 אלף, בעוד שמספר תובעי הבטחת ההכנסה נותר יציב עם 45.8 אלף - הנתון הנמוך ביותר בעשור.
יחס דורשי העבודה למשרות פנויות עמד על 1.3, המצביע על שיפור מתמשך מאז נובמבר 2023. השפעות המלחמה בישראל ניכרות גם על קבוצות גיל שונות, כאשר שיעור הנשים שדורשות עבודה ירד ל-56.6%.
רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, ציין כי הירידה במספר דורשי העבודה מעידה על חוסן שוק העבודה, אך הזהיר כי השפעות המלחמה נמשכות ויכולות להחמיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה