מדדים ומחקרים

הנתונים נחשפים: זה הענף בו יש הכי הרבה משרות פנויות

משבר כוח האדם בענף הבניין נמשך - עלייה של 62% בדרישה לעובדים. בכלל המשק הביקוש גדל ב-19% מהרבעון המקביל בשנה שעברה. בסך הכל: דרושים מעל ל-130,000 אנשים. וגם: זהו התחום בו דווקא זוהתה ירידה מאז מאי 
מערכת ice | 
משרות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני) את תוצאות המבדק שערכה בנוגע למספר המשרות הפנויות במשק הישראלי. על-פי הנתונים שפורסמו נראה כי מספר המשרות הפנויות במשק נשאר יציב יחסית מאז הבדיקה בחודש מאי. בחודש יוני במשק הישראלי נותרו 139,097 משרות פנויות, לעומת 139,460 בחודש שעבר. נשמרה יציבות גם בשיעור המשרות הפנויות (4.49 בחודש יוני לעומת 4.50 בחודש מאי). 
הביקוש לעובדים גדל ב-19% מאז הרבעון המקביל באותה התקופה בשנה שעברה, לפני המלחמה. השינויים יכולים להיות מוסברים על ידי דרישה הולכת וגוברת בענפים השונים לידיים עובדות שיוכלו להחליף את העובדים הפלסטינים שכניסתם לארץ נאסרה לאחר אירועי ה-7 באוקטובר. הענף בו חלה העלייה החדה ביותר בדרישת כוח האדם הוא ענף הבנייה, בו חלה עלייה של 62% כתוצאה מהמחסור החמור בעובדים. 
עליות משמעותיות נרשמו גם בענפי המסחר, התיירות, הסעדה ותעשייה. דווקא בתחום ההייטק נרשמה ירידה של 8%. אתמול (ראשון) התקיים דיון מיוחד בכנסת בנושא מצוקת כוח האדם של קבלני השיפוצים. במהלך הדיון הסבירו הקבלנים כי המצוקה דוחקת אותם להעסיק שוהים בלתי חוקיים בניגוד לחוק וביקשו כי המדינה תקצה גם להם מקצה של עובדים זרים שיוכלו להיכנס ולהקל על מחסור העובדים במשק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה