נדל"ן ותשתיות

למרות המלחמה: מדוע שוק הנדל"ן ממשיך לשגשג בישראל?

שנה למלחמה הארוכה ביותר בתולדות המדינה, ושוק הנדל"ן הישראלי ממשיך לשגשג למרות חוסר היציבות הביטחונית והכלכלית. הקונים נמשכים לדירות חדשות בזכות מבצעי הקבלנים, אך שאלות לגבי העתיד הכלכלי עדיין נותרות פתוחות
מערכת ice | 
שוק הנדלן-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
שנה למלחמה הארוכה ביותר בתולדות המדינה, ושוק הנדל"ן הישראלי ממשיך לשבור שיאים. למרות האיומים הביטחוניים והקשיים הכלכליים, נראה שהישראלים לא מהססים - רבים הם בוחרים להשקיע בדירות חדשות. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על עלייה של 38% במכירת דירות ברבעון הראשון של 2024, כאשר 46% מהן הן דירות חדשות מקבלנים, נתון יצא דופן בנוף הנדל"ן המקומי.
לדברי ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר, השוק נתפס כבטוח גם בזמנים קשים. ההיסטוריה מראה שהנדל"ן בישראל הוא אפיק השקעה סולידי לאורך זמן, כשהוא ממשיך להעלות ערך גם לאחר תקופות משבר. מעבר לנתונים הכלכליים, שמול מדגיש את החשיבות הפסיכולוגית: הבית, בארבעת קירותיו, נתפס כמפלט בטוח עבור הציבור הישראלי, במיוחד בעיתות של חרדה וחוסר ודאות.

ניר שמול מנכ"ל חברת שניר (צילום: תומר פדר)
בנוסף לכך, מלחמת חרבות ברזל מגבירה את הלחץ לרכוש דירות באזורים המרכזיים, לאחר שהדרום והצפון סובלים מפגיעה ישירה מהלחימה. משפחות רבות בוחרות לעזוב לאזורי המרכז, מה שמוסיף למגמת הביקוש.
הקבלנים מציעים תנאי תשלום אטרקטיביים במיוחד, כמו אפשרות לשלם רק 5-20% ממחיר הדירה במועד החוזה והיתר עם האכלוס, מה שמעודד קונים להיכנס לשוק. עם זאת, ישנה סכנה שהשוק ייכנס למשבר בעתיד, אם רבים מהקונים לא יעמדו בתנאי הכלכליים במועד המסירה.
כשהעתיד אינו ידוע, השאלה המרכזית שעומדת בפני רוכשי הדירות היא אם יש להם את היכולת לעמוד בהתחייבויות הכלכליות. מי שמסוגל לכך, עשוי למצוא שההחלטה לקנות דירה כיום היא השקעה נבונה גם בימים קשים אלה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה