מדדים ומחקרים

חשיפה מדאיגה: שני שלישים מארגוני הבריאות נפגעו ממתקפות כופר בשנת 2024

מחקר סופוס מגלה שהמתקפות על המגזר הבריאותי גוברות, עם עלויות התאוששות ממוצעות שמגיעות ל-2.57 מיליון דולר, בזמן שזמני ההתאוששות מתארכים מעלה חששות בנוגע לאבטחת המידע הרפואי
מערכת ice | 
שירותי רפואה (צילום shutterstock)
מחקר חדש של סופוס, חברה מובילה בתחום פתרונות האבטחה, חושף כי שיעור מתקפות הכופר נגד ארגוני הבריאות הגיע לשיא של ארבע שנים, עם 67% מהארגונים שנפגעו בשנה האחרונה. בניגוד לירידה הכללית במתקפות כופר בכל המגזרים, מגזר הבריאות רושם עלייה חדה, מה שמעיד על כך שפושעי הסייבר רואים במוסדות הבריאות מטרה אטרקטיבית במיוחד.
המחקר מראה כי 78% מהארגונים שנפגעו נתקלו בזמני התאוששות ממושכים, כאשר רק 22% הצליחו להתאושש תוך שבוע או פחות, ירידה חדה מ-47% בשנת 2023. עלויות ההתאוששות במתקפות כופר בתחום הבריאות זינקו ל-2.57 מיליון דולר, פי שניים מהעלות ב-2021.
הגורמים המרכזיים למתקפות כוללים פריצת הרשאות וניצול פגיעויות, שהיוו 34% מההתקפות. גיבויים ממוקדים גם היו במוקד ההתקפות, כאשר 95% מהארגונים דיווחו על ניסי פגיעה בגיבויים.
הדוח מדגיש את הצורך הדחוף בארגוני הבריאות לאמץ גישות פרואקטיביות יותר לזיהוי והגנה מפני איומים, וזאת על מנת להבטיח את שלומם של המידע הרפואי והמטופלים. ג'ון שיר, סמנכ"ל טכנולוגיות בסופוס, מזהיר שהחמרת המתקפות תדרוש מהארגונים לא רק לפתח טכנולוגיות מתקדמות אלא גם להקדיש תשומת לב רבה להכשרת הצוותים. עליהם להיות מוכנים יותר כדי להתמודד עם האיומים ההולכים ומתרקמים בתחום זה, שמהווה עמוד תווך עבור החברה.

 ג'ון שיר, סמנכ"ל טכנולוגיות בסופוס (צילום:יח"צ)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה