מדדים ומחקרים

חברת התעופה עם האוכל הגרוע ביותר נחשפת: היכן מדורגת אל-על?

קניה איירווייז מדורגת אחרונה עם ציון מביך של 3.31, כשמעליה נמצאות סעודיה ואייר אירופה עם ציונים נמוכים במיוחד. אל על ממוקמת במקום ה-61 עם ציון של 6.59, תוצאה שאינה מצטיינת אך גם לא גרועה במיוחד. מיקום זה מציב את אל על בין קונדור הגרמנית לאוויאנקה הקולומביאנית
מערכת ice | 
אל-על (צילום דוברות אל-על)
מחקר מקיף חדש של MoneySuperMarket מטלטל את עולם התעופה עם ממצאים מפתיעים על איכות האוכל במטוסים. הצוות ניתח למעלה מ-27,000 ביקורות נוסעים על 98 חברות תעופה בינלאומיות, חושף פער עצום בין החוויות הקולינריות המוצעות בשמיים.
בראש הדירוג ניצבת כווית איירווייז עם ציון מרשים של 8.6 מתוך 10, מציעה חוויה גסטרונומית יוצאת דופן הכוללת ארוחות שף במחלקות היוקרה ומגוון אפשרויות גם במחלקת תיירים. מפתיע לגלות כי חברות תעופה מהמזרח התיכון מובילות את הדירוג, עם אייר אלג'יריה, מידל איסט איירליינס, עומאן אייר ואייר באלטיק משלימות את החמישייה הפותחת.

בקצה השני של הסקאלה, מתגלה תמונה עגומה עבור כמה חברות תעופה מוכרות. קניה איירווייז מדורגת אחרונה עם ציון מביך של 3.31, כשמעליה נמצאות סעודיה ואייר אירופה עם ציונים נמוכים במיוחד. ממצאים אלו מדגישים את הפערים העצומים באיכות השירות והאוכל בין חברות התעופה השונות, ומעלים שאלות לגבי הסטנדרטים הקולינריים בתעשיית התעופה העולמית.
במבט ישראלי, אל על ממוקמת במקום ה-61 עם ציון של 6.59, תוצאה שאינה מצטיינת אך גם לא גרועה במיוחד. מיקום זה מציב את אל על בין קונדור הגרמנית לאוויאנקה הקולומביאנית, ומשקף את הצורך בשיפור כדי להתחרות עם המובילות העולמיות בתחום האוכל במטוסים. עם זאת, יש לציין כי הדירוג מבוסס על מספר מצומצם יחסית של 63 ביקורות, מה שמעלה שאלות לגבי מידת הייצוגיות של התוצאה.
המחקר מאיר זרקור על חשיבותו הגוברת של האוכל כמרכיב בחוויית הטיסה הכוללת. בעוד שחברות לואו-קוסט כמו ריינאייר ואיזיג'ט לא נכללו בדירוג בשל מודל העסקים השונה שלהן, הן היו מקבלות ציון משוער של 6 מתוך 10 אילו היו נכללות. נתון זה מדגיש את האתגר העומד בפני חברות התעופה: לספק חוויה קולינרית איכותית תוך שמירה על מחירים תחרותיים. הממצאים מעידים כי השקעה באיכות האוכל עשויה להוות יתרון תחרותי משמעותי עבור חברות תעופה בעידן שבו חווית הלקוח הופכת למרכזית יותר ויותר.
לסיכום, מחקר זה חושף את הפוטנציאל הטמון בשיפור חווית האוכל בטיסות כאמצעי להעלאת שביעות רצון הלקוחות ולבידול בשוק התחרותי. עבור חברות כמו אל על, הממצאים מהווים קריאת השכמה ופותחים פתח להזדמנויות שיפור משמעותיות. בעוד שחברות מהמזרח התיכון מובילות את הדרך, האתגר עבור שאר התעשייה הוא להעלות את רמת השירות הקולינרי ולהפוך את הארוחה במטוס מחוויה נסבלת לחלק בלתי נפרד ומהנה מהטיסה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה