מדדים ומחקרים

סקר בחירות משוגע: נתניהו מאבד את הכסא לבנט?

הסקר בחדשות 12 מגלה תמונה מעניינת: בעוד שראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל על יריביו הפוליטיים בהתאמה לראשות הממשלה (9% מעל יאיר לפיד ו-1% מעל בני גנץ), נפתלי בנט, שאינו פעיל כרגע בפוליטיקה, זוכה ל-5% יותר תמיכה מנתניהו. יתרה מזאת, 69% מהנשאלים סבורים כי על נתניהו לפרוש ולא להתמודד בבחירות הבאות
מערכת ice |  4
נפתלי בנט, בנימין נתניהו (צילום יחצ, פייסבוק/בנימין נתניהו)
סקר חדש שפורסם באולפן שישי של חדשות 12 מציג תמונה מורכבת של הלך הרוח הציבורי בישראל, עם דגש על אמון הציבור במנהיגות הפוליטית ובמערכת החינוך. הממצאים מצביעים על חוסר שביעות רצון משמעותי בקרב הציבור הישראלי במספר תחומים מרכזיים.
בזירה הפוליטית, הסקר מגלה תמונה מעניינת: בעוד שראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל על יריביו הפוליטיים בהתאמה לראשות הממשלה (9% מעל יאיר לפיד ו-1% מעל בני גנץ), נפתלי בנט, שאינו פעיל כרגע בפוליטיקה, זוכה ל-5% יותר תמיכה מנתניהו. יתרה מזאת, 69% מהנשאלים סבורים כי על נתניהו לפרוש ולא להתמודד בבחירות הבאות, לעומת 22% בלבד שתומכים בהמשך דרכו הפוליטית. מעניין לציין כי גם בקרב מצביעי גוש נתניהו, 46% סבורים שזו צריכה להיות הקדנציה האחרונה שלו.

בנושא הטקסים לציון יום השנה לטבח 7 באוקטובר, הסקר מצביע על תמיכה משמעותית בטקס שמארגנות משפחות הנפגעים. 60% מהנשאלים מאמינים שטקס זה ראוי יותר מהטקס הממלכתי אותו מובילה השרה מירי רגב, שזוכה לתמיכה של 18% בלבד. יתרה מזאת, 60% מהנשאלים הצהירו כי אינם מתכוונים לצפות בטקס הממלכתי, לעומת 24% שכן מתכננים לצפות בו.
בתחום החינוך, הסקר מציג תמונה עגומה של חוסר אמון במערכת ובמנהיגיה. 59% מהנשאלים נתנו ציון גרוע לתפקודו של שר החינוך יואב קיש, לעומת 24% שמאמינים שהוא מבצע את תפקידו נאמנה. הממשלה כולה זוכה לביקורת חריפה עוד יותר בנושא החינוך, כאשר 67% חושבים שהטיפול בחינוך נעשה בצורה גרועה, לעומת 27% שמרוצים מהטיפול.
לסיכום, הסקר מצייר תמונה של חוסר אמון עמוק במערכות השלטון והחינוך בישראל. 74% מההורים לילדים בגיל בית ספר הביעו חוסר שביעות רצון ממערכת החינוך, לעומת 23% בלבד שמרוצים ממנה. נתונים אלו מדגישים את הצורך הדחוף בשינוי ושיפור בתחומים אלו, ומציבים אתגר משמעותי בפני מקבלי ההחלטות בישראל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    על נתניהו להתאבד, האג בדרך יז'בל ישראל (ל"ת)
    לכו לזיבי 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    "טקס המשפחות"?סריוסלי?מה עם המשפחטת בטקס הממלכתי! (ל"ת)
    מכבסת מילים 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הרבה הגיון בכתבה מוביל ברצון העם לראש ממשלה
    ישראל 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וכולם דורשים שיתפטר חחחחחחח ממש אמין
    סגור
  • 1.
    בלה בלה בלא בלא פקהפקה (ל"ת)
    מני 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור