מדדים ומחקרים

סקר בחירות מטורף: נפתלי בנט טורף את הקלפים, נתניהו צריך לחשוש?

הכניסה ההיפותטית של מפלגת בנט לזירה מחוללת מהפך של ממש. הסקר מעניק למפלגה זו 23 מנדטים, רובם על חשבון מפלגות האופוזיציה, הסקר חושף נתונים מעניינים לגבי העדפות הציבור למועמד לראשות הממשלה. בנט מוביל בפער ניכר מול נתניהו, עם 49% תמיכה לעומת 35%. גנץ מקדים במעט את נתניהו
מערכת ice |  4
הליכוד וימינה (צילום יונתן סינדל פלאש 90 עריכה אייס)
סקר "מעריב" האחרון, שנערך על ידי מנחם לזר מחקרים בשיתוף Panel4All, מגלה תמונה מרתקת של הלך הרוח הפוליטי בישראל, עם דגש מיוחד על ההשפעה הפוטנציאלית של מפלגה חדשה בראשות נפתלי בנט. הסקר מציג שינויים משמעותיים בהתפלגות המנדטים ובהעדפות הבוחרים, תוך חשיפת מגמות מפתיעות בכוונות ההצבעה של הציבור הישראלי.
במצב הנוכחי, ללא מפלגתו של בנט, הסקר מראה יציבות יחסית עם שינויים קלים: הליכוד והמחנה הממלכתי מובילים עם 21 מנדטים כל אחת, כאשר ישראל ביתנו מתחזקת ל-15 מנדטים ויש עתיד יורדת ל-14. שאר המפלגות נעות בטווח של 4-9 מנדטים, כשגוש הקואליציה מחזיק ב-51 מנדטים לעומת 59 לאופוזיציה ו-10 למפלגות הערביות. אולם, התמונה משתנה דרמטית עם כניסתה של מפלגה חדשה בראשות בנט.

הכניסה ההיפותטית של מפלגת בנט לזירה מחוללת מהפך של ממש. הסקר מעניק למפלגה זו 23 מנדטים, רובם על חשבון מפלגות האופוזיציה. הליכוד יורד ל-19 מנדטים, המחנה הממלכתי ל-14, ויש עתיד ל-11. ישראל ביתנו נחלשת משמעותית ל-9 מנדטים. במצב זה, גוש הקואליציה מחזיק ב-47 מנדטים, האופוזיציה ב-40, מפלגת בנט ב-23, והמפלגות הערביות נשארות עם 10 מנדטים. חשוב לציין כי מפלגת בנט שואבת 9 מנדטים ממצביעים מתלבטים, 5 מהמחנה הממלכתי ו-4 מישראל ביתנו.
מעבר להתפלגות המנדטים, הסקר חושף נתונים מעניינים לגבי העדפות הציבור למועמד לראשות הממשלה. בנט מוביל בפער ניכר מול נתניהו, עם 49% תמיכה לעומת 35%. גנץ מקדים במעט את נתניהו (40% לעומת 39%), בעוד נתניהו עדיין מוביל על לפיד (46% לעומת 34%). נתונים אלו מדגישים את הפופולריות הגוברת של בנט ואת התנודתיות בדעת הקהל לגבי המנהיגות הפוליטית בישראל.
לסיכום, הסקר מציג תמונה מורכבת ודינמית של המפה הפוליטית בישראל. כניסתה האפשרית של מפלגת בנט מערערת את יחסי הכוחות הקיימים ומציבה אתגרים חדשים בפני המפלגות המבוססות. עם 23 מנדטים פוטנציאליים, בנט עשוי להפוך לשחקן מפתח בכל קואליציה עתידית, כאשר חבירה שלו לגוש מתנגדי נתניהו עשויה ליצור רוב של 63 מנדטים. הנתונים מדגישים את חוסר היציבות הפוליטית המתמשך בישראל ואת הפוטנציאל לשינויים משמעותיים בהרכב הכנסת והממשלה בבחירות הבאות.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מישהו יודע מה בנט חושב על עסקת החטופים?פילדלפי?
    אפרת 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    או שזה שוב, רק לא ביבי
    סגור
  • 2.
    ניתוח מטופש -יש רוב אדיר לימין
    לפיד 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרוב נמצא הימין. גם סער גם ליברמן וגם בנט - כולם בימין. הקטע הוא ביבי. מבחינה רעיונית הימין עם מעל 70 מנדטים.
    סגור
  • נכון, וליכוד זה שמאל
    זיו 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפילו מרץ תומכים בצהל יותר מהליכוד שקורא להשתמטות
    סגור
  • 1.
    ספק גדול .....אחרי ששיקר וגרם לשבר מי יבחר בא ? (ל"ת)
    מוטי 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור