מדדים ומחקרים

מחקר חדש חושף: כך תוכלו להיות יותר מאושרים

אנשים רבים תוהים מה עשוי להעלות את רמת האושר בחייהם? מחקר חדש בהובלת חוקרים מהמרכז האקדמי רופין, חושף את אחד הגורמים המשפיעים ביותר על האושר ואף מציע כיצד נוכל להיות מאושרים יותר
מערכת ice | 
משפחה
מחקר חדש שנערך בישראל בקרב 1,423 מבוגרים עובדים בגילאי ,25-65 מגלה את הקשר בין רמת האושר שלנו לשינויים שאנו מבצעים במהלך החיים. המחקר בהובלת ד"ר גיא ברוקס מהמרכז האקדמי רופין, ביחד עם החוקרים, ד''ר הילה הינדי וד''ר אריה שרמן גם הם מהמרכז האקדמי רופין ובשיתוף פרופסור טל שביט מאוניברסיטת אריאל מגלה כי שמירה על הסטטוס קוו העצמי שלנו והנטייה שיש לנו להישאר במצב הקיים על אף חוסר שביעות רצון – קשורה באופן שלילי וחזק לרמת האושר. במחקר נבדק מדד חדש להערכת הסטטוס קוו, ונמצא כי הנטייה להישאר במצב הקיים היא תכונת אישיות שמשפיעה על תחומי החיים השונים.
תוצאות המחקר הראו קשר שלילי בין הסטטוס קוו לשלושה מדדי אושר שונים, אחד מהם הוא "משמעות בחיים". מעניין לציין כי מדד הסטטוס קוו משמעותי יותר כאשר רוצים להסביר את שונות האושר מאשר בריאות סובייקטיבית, הכנסה מפרנסה ודת יחדיו – שנחשבים לשלושת הגורמים המרכזיים לאושר. עובדה זו מצביעה על החשיבות של נטייה זו בחיי היומיום של אנשים עובדים. גם כאשר נכללו גורמים כמו חרטה, הטייה להווה וקושי להפסיד. הקשר השלילי בין הסטטוס קוו לאושר נותר חזק.
מחקרים קודמים מצאו כי רגשות שליליים מחזקים את הנטייה להישאר במצב הקיים. החוקרים הראו שהקשר בין הסטטוס קוו לאושר נשאר יציב גם כאשר לוקחים בחשבון את התופעה הזו. במילים אחרות, הסטטוס קוו מתווך בין הרגשות השליליים לאושר, כך שהרגשות השליליים מגדילים את הטיית המצב הקיים אשר פוגעת באושר לטווח הארוך.
ממצאים אלו מדגישים את החשיבות שבטיפול בבעיית השמירה על הסטטוס קוו ומציעים כי הכנסת מדיניות שונות המעודדות אנשים להתגבר על מכשולים לשינוי עשויות להיות מועילות לשמירה על האושר שלהם ארוך טווח.
דוקטור גיא ברוקס, המרכז האקדמי רופין: "כאמור, המחקר מגלה כי הנטייה להישאר במצב הקיים, על אף חוסר שביעות רצון, משפיעה באופן שלילי על רמת האושר שלנו. התוצאות מצביעות על כך שהטיית הסטטוס קוו משחקת תפקיד חשוב יותר באושר מאשר בריאות, הכנסה ודת ביחד. התערבויות המעודדות אנשים להתגבר על מכשולים לשינוי עשויות לשפר את רווחתם לטווח הארוך, לי בתור חוקר זה מצביע באופן ברור ביותר שאנחנו בתור בני אדם צריכים מדי פעם לצאת מאזור הנוחות שלנו על מנת להיות יותר מאושרים"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה