מדדים ומחקרים

בהיקף של 8.6 מיליארד דולר: שוק העסקאות הפרטי בישראל מתאושש

על פי דו"ח עסקאות מקיף שערכה פירמת רואי החשבון "פאהן קנה", נרשמת עלייה של 14% במספר העסקאות ו-25% בהיקפן בהשוואה לשנת 2023, עם 163 עסקאות בהיקף כולל של 8.6 מיליארד דולר. עוד עולה מהדו"ח, כי ישראל שומרת על מקום ה-11 ב-OECD מבחינת כמות העסקאות ומקום ה-13 מבחינת היקפן

מערכת ice | 
עסקים - אילוסטרציה (צילום shutterstock)
על פי דו"ח עסקאות מקיף שערכה פירמת רואי החשבון פאהן קנה Grant Thornton Israel, שוק העסקאות הפרטי בישראל מציג סימני התאוששות משמעותיים במחצית הראשונה של שנת 2024, על אף האתגרים הכלכליים והביטחוניים המתמשכים. הדו"ח מצביע על עלייה של 14% במספר העסקאות ו-25% בהיקפן בהשוואה לשנת 2023, עם 163 עסקאות בהיקף כולל של 8.6 מיליארד דולר.
שלומי ברטוב, מנכ"ל פאהן קנה יועצים GT Israel, הסביר את הנתונים שהוצגו בדו"ח: "שוק העסקאות הפרטיות ממשיך להיות מנוע צמיחה משמעותי לכלכלה הישראלית, למרות האתגרים הרבים. במחצית הראשונה של 2024, ראינו עלייה של 14% במספר העסקאות ו-25% בהיקפן בהשוואה לשנת 2023. זה מעיד על חוסן מרשים, במיוחד לאור המצב הביטחוני. יש לנו למעלה מ-1,000 חברות ישראליות שגייסו בין 5 מיליון דולר למיליארד דולר בשנים האחרונות, ואנו צופים עוד לא מעט אקזיטים בעתיד הקרוב".
מעמדה של ישראל כמעצמת הייטק מתחזק, נוכח העובדה עד כה כ-80% מהעסקאות שבוצעו הן בעלות אוריינטציה טכנולוגית. עוד חושף הדו"ח של חברת "פאהן קנה", כי בוצעו לא פחות מ-90 עסקאות בהיקף של כ-4.9 מיליארד דולר. ענף ה-Consumer Ncycl, הכולל חברות שפחות מושפעות מתנודות מחזוריות עסקיות, הציג גם הוא ביצועים מרשימים עם 35 עסקאות בהיקף של כ-1.5 מיליארד דולר.
מלבד זאת, הדו"ח של חברת פאהן קנה, מציין כי משקיעים זרים, בעיקר אמריקאים, ממשיכים להוביל בהשקעות בחברות ישראליות, עם 71 עסקאות בהיקף של כ-2.6 מיליארד דולר.
לעומת זאת, משקיעים ישראלים ביצעו 45 עסקאות בהיקף של כ-1.7 מיליארד דולר. המשקיעים הבריטים נמצאים במקום השלישי עם 18 עסקאות בהיקף של כ-0.8 מיליארד דולר.
עוד עולה מהדו"ח, כי כ-60% מההשקעות של משקיעים ישראלים נעשות בחו"ל, בעיקר באירופה וארצות הברית. בפאהן קנה מעריכים שהסיבות לכך מגוונות וכוללות חוסר ודאות ביטחונית וכלכלית בישראל, חיפוש אחר תשואות גבוהות יותר בחו"ל, ואולי אף חששות מהרפורמה המשפטית המתוכננת בישראל.
למרות האתגרים, ישראל שומרת על מקום ה-11 ב-OECD מבחינת כמות העסקאות ומקום ה-13 מבחינת היקפן, עדות נוספת לאמון המתמשך של משקיעים זרים בפוטנציאל הצמיחה של המשק הישראלי. הדירוג הגבוה מציב את ישראל כאחת המדינות המובילות ב-OECD מבחינת פעילות עסקית ביחס לגודלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה