מדדים ומחקרים

התעלומה נפתרה? כך נבנו הפירמידות במצרים

האם נמצאה התשובה לתעלומה הגדולה בתולדות האנושות? מחקר חדש חשף הסתעפות קדומה של הנילוס אשר עוברת בסמוך ל-31 פירמידות. החוקרים מעריכים שהמצרים נעזרו בהסתעפות, על מנת לשנע את חומרי הגלם לבניית הפירמידה
מערכת ice | 
פירמידות במצרים (צילום פלאש 90)
הפירמידות במצרים נחשבות לפלא הנדסי וזו שבגיזה אף נכללת ברשימת שבעת פלאי תבל. לאורך ההיסטוריה האנושית התמודדה עם תעלומה לא פשוטה, כיצד הפירמידות הללו נבנו. כעת, בזכות פרצת דרך חדשה יכול להיות שאנו עומדים להגיע לפתרון. 
מדענים גילו הסתעפות קדומה של נהר הנילוס לא רחוק מ-30 פירמידות שבמצרים. על פי השערות החוקרים, המצרים הקדמונים העבירו דרך ההסתעפות הזו, שבינתיים התייבשה, את האבנים הגדולות לבניית המבנים העצומים. לפי החוקרים, מדובר בהסתעפות של נהר הנילוס, (אשר חוצה את מצרים), שאורכה היה כ-64 ק"מ. אותה הסתעפות, עברה ממש בסמוך לפירמידה בגיזה וגם ליד קבוצת פירמידות נוספות והיא הייתה מוסרת עד כה מתחת לאדמות חקלאיות.
החוקרים טוענים שההסתעפות הקדומה של נהר הנילוס מספקת הסבר לשאלה מדוע 31 פירמידות נבנו בשרשרת לאורך רצועה מדברית בעמק הנילוס. הרצועה, נמצאת בסמוך לבירת מצרים העתיקה ממפיס כוללת בין היתר את הפירמידה הגדולה של גיזה וכן את הפירמידות חעפרע, צ'אופס ומיקרינוס.
צוות החוקרים, השתמש בצילומי לוויין מבוסס מכ"ם על מנת למפות את הסתעפות הנהר. בבדיקות שנערכו בשטח והדגימות של המשקעים אשר נאספו מהאתר אישרו את נוכחותה של הסתעפות הנהר הקדומה. לפי הממצאים, החוקרים טענו, שמדובר בהסתעפות קדומה של הנהר, שכוסתה עם השנים ביותר ויותר חול והפירמידות שבאזור גיזה ניצבו על רמה, במרחק של כקילומטר מגדות הסתעפות הנהר. 
כאמור, השאלה אודות בניית הפירמידות במצרים מהווה עד היום אחת התעלומות הגדולים בהיסטוריה האנושית., אך התגלית החדשה חושפת אור על הנושא. גדות הסתעפות הנהר הקדום יכלו להיות מקום המפגש שבו הגיעו הפמליות בזמן הלוויתם של הפרעונים. לפני שגופותיהם הועברו למקום הקבורה האחרון שלהם בתוך הפירמידה. כמו כן הסתעפות הנהר עשויה גם להעיד מדוע הפירמידות נבנו במקומות האלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה