מדדים ומחקרים

רמי לוי יצליח להציל? החברה שקנה צנחה ב-14.84% ב-5 שנים

בבדיקה של מניית קופיקס, החברה שרכש לוי, אי שם ב-2018,מגלים שהיא איבדה בחמש השנים האחרונות 14.84% מערכה, כאשר רק בשנה האחרונה היא ירדה ב-12.02%. יחד עם זאת, לאחר העסקאות האחרונות של לוי המנייה בעלייה
מערכת ice | 
רמי לוי (צילום יחצ, shutterstock)
רק בחודש שעבר, אחרי הסירוב העיקש של מרבית בעלי המניות למכור לו, חברת רמי לוי הגדילה את אחזקותיה בקופיקס בזכות רכישה של 7.2% מחוץ לבורסה של מניות חברת הבת שהיו שייכות לפניקס קסם קרנות הנאמנות. אבל האם מאז שהוא רכש את החברה המנייה של קופיקס הייתה שווה את ההשקעה?
בבדיקה של מנייית החברה שרכש לוי, אי שם ב-2018,מגלים שהיא איבדה בחמש השנים האחרונות 14.84% מערכה, כאשר רק בשנה האחרונה היא ירדה ב-12.02%. יחד עם זאת, לאחר העסקאות האחרונות של לוי המנייה בעלייה.
בעקבות הקניה של מניות מצד כמה מבעלי העניין, המנייה עלתה מתחילת 2024 ב-16.53% ובחודש האחרון בלבד המנייה זינקה ב-16.31%, אם נרד לרזולוציות, בשבוע האחרון המניה עם ירידה קלה של 0.62% בסך הכל
אגב, על פי בדיקה של דה מרקר לאחרונה, סופר קופיקס לה 35 סניפים ברחבי הארץ, 23 מהם במותג "רמי לוי בשכונה" רשמה הפסד מצטבר של 26 מיליון שקל מאז רכישת הבעלות על ידי רמי לוי ב–2018 עד לסוף 2022. על כן, לוי מנסה למחוק אותה מהבורסה
על פי הדיווח, העסקה בוצעה לפי מחיר של 3.68 שקל למניה, גבוה ב-18.7% ממחיר הפתיחה בבורסה של המניה, זאת עבור סכום כולל של 8.3 מיליון שקל בסך הכל. עתה, אחזקותיה של רמי לוי בקופיקס נאמדות ב-72.4%. לוי מוכן לשלם פרמיה גבוהה במיוחד כדי לרכוש את המניות של החברה בדרך לבצע מחיקה.

בדה מרקר ציינו כי לוי כרגע במצב של עימות משפטי מול בעלי מניות מיעוט בקופיקס, שטענו כי רמי לוי וסופר קופיקס, אשר מפעילה סופרמרקטים במרכזי הערים, משתמשות במותג "רמי לוי בשכונה" ששייך לרשת רמי לוי בעוד היא חברת הבת של קופיקס, כל זאת ללא אישור בהליך בחוק החברות לכאורה.
כזכור, בחודש שעבר הפרמיה בהצעת הרכש של רמי לוי לא הספייקה לבעלי מניות קופיקס והמהלך להשתלטות על החברה כולה נכשל, כך על פי הפרסום בדה מרקר. רשת 'רמי לוי שיווקי השקמה', שהיא בעלת השליטה בקופיקס עם נתח של 63%, הגישה הצעה לרכוש את כל 37% שבידי הציבור עם פרמיה שגבוהה ב-5% בלבד משער הסגירה בבורסה, כשלאחר מכן תמחק מנייתה מהבורסה לניירות ערך בתל אביב.
בסופו של דבר, לאחר סירוב כמעט גורף של מרבית בעלי המניות, רמי לוי ירכוש נתח קטן מאוד של 2% ממניות הציבור, מהמשקיעים שכן בחרו להיענות בחיוב להצעה. כעת הוא מחזיק בידו 65% מקופיקס, הוא צריך להשיג 30% מהמניות שנותרו כדי שיוכל להכריח את 5% הנותרים למכור לו את מניותיהם ובכך להביא למחקיתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה