משפט

רמי לוי ישלם ביוקר? קופיקס מסבכת אותו בתביעת ענק

ספר בעלי מניות טוענים במסגרת גילוי המסמכים כי המהלך להחלפת סניפי קופיקס בסניפי "רמי לוי בשכונה", עוד מ-2019 נעשתה ובוצעה ללא כל אישור אסיפת בעלי המניות וגם שמועדון לקוחות קופיקס הוכנס למועדון לקוחות רמי לוי ללא אישור
מערכת ice |  6
רמי לוי (צילום יחצ, פייסבוק/ רשת קופיקס)
רק לפני כחודשיים, קופיקס הודיעה לבורסה לניירות ערך כי בעלי מניות בחברה הגישו למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לגילוי ועיון במסמכים לפי סעיף 198א לחוק החברות, כנגד החברה, חברת הבת של החברה - סופר קופיקס בע"מ בעלת השליטה בחברה - רשת חנויות רמי לוי שיווק השיקמה, והדירקטורים של החברה.
כעת מתברר בביזפורטל שהסכסוך המשפטי רק מסלים. מספר בעלי מניות טוענים במסגרת גילוי המסמכים כי המהלך להחלפת סניפי קופיקס בסניפי "רמי לוי בשכונה", עוד מ-2019 נעשתה ובוצעה ללא כל אישור אסיפת בעלי המניות, לדבריהם זהו "שינוי הפורמט העסקי לפורמט הדומה לזה של בעלת השליטה ושונה מזה שבו נקטה סופר קופיקס עד לאותה עת".
עוד צוין בתביעה שמועדון לקוחות קופיקס מוזג עם מועדון הלקוחות של רמי לוי בלי כל אישור מבעלי המניות שלדבריהם גרם נזק כבד: "רמי לוי השתלטה על מועדון הלקוחות של סופר קופיקס (כאשר עשרות אלפי חברי מועדון הלקוחות של סופר קופיקס הועברו להיות חלק ממועדון הלקוחות של רמי לוי) והחלה לשווק את מועדון הלקוחות של רמי לוי בסניפי סופר קופיקס; קידמה ספקים המקורבים לה כספקים של סופר קופיקס; גרמה לכך שחיפוש סניפי סופר קופיקס באינטרנט מוביל לאתר הכללי של רשת רמי לוי, באופן מטעה ושמסיט וגוזל לקוחות פוטנציאליים אל בעלת השליטה". בחברת רמי לוי בחרו שלא להגיב לטענה.
במסגרת הפנייה, התבקש בית המשפט לאשר גילוי ועיון במסמכים מכח סעיף 198א לחוק החברות, ולהורות לחברה ולסופר קופיקס למסור לעיון המבקשים מסמכים שפורטו בבקשה, לשם בחינת הגשת בקשה לאישור תביעה נגזרת בשם החברה וסופר קופיקס כנגד רשת רמי לוי והדירקטורים בחברה.

להבנת החברה, עיקרי טענות המבקשים הם כי הסבת סניפי מרכולים של סופר קופיקס למותג/שם "רמי לוי בשכונה" לא אושרה כדין, כי רשת רמי לוי התעשרה ומתעשרת שלא כדין על חשבון החברה, תוך הפרת חובות חקוקות ופעולה בניגוד להוראות חוק החברות, וכי הדירקטורים בחברה הפרו חובות אמונים וזהירות החלות עליהם.
החברה דוחה את הטענות. עמדת החברה הינה כי עסקאות החברה אושרו בהתאם להוראות חוק החברות ודווחו על ידי החברה כנדרש במסגרת דיווחיה המיידיים (שחלקם אף מוזכרים בבקשה). הנהלת החברה סבורה כי הבקשה הוגשה על ידי המבקשים שלא בתום לב במהלך מגעים שהם ו/או נציגיהם מנהלים עם רשת רמי לוי בקשר עם רצונם כי רשת רמי לוי תרכוש את החזקותיהם במניות החברה ומתוך ניסיון פסול להשפיע על תוצאות המגעים האמורים.  החברה לומדת את הבקשה והיא תגיש את תגובתה כנדרש בהתאם להוראות הדין.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בולענים ולא באיילון
    נחום 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה קורה שם ברמי לוי? כתבה, ועוד כתבה, יש הרגשה שמתחילים להיפתח בולענים כמו באיילון. תחילתה של פרשה מביכה ועצובה
    סגור
  • 5.
    אולי
    חשבתי לעצמי 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אולי רמי לוי צריך לתת להם הצעת רכש הגיונית ככה כל הצדדים יצאו מרוצים. לא יתכן שמשקיעים של צד א' (משקיעי קופיקס) יספגו בשביל צד ב' (משקיעי רמי לוי) ויחלבו כל מה שניתן מהם.
    סגור
  • 4.
    במה הרשות מתעסקת אם לא בדברים מהסוג הזה?
    איפה הרשות?? 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך דבר כזה יתכן כבר כמה שנים ואין אף לא ציוץ בנושא אלא רק עכשיו?? הלם שרמי לוי עומד מאחורי סגנון ההשתלטות הזה
    סגור
  • 3.
    מנסים לחלוב משהו על קניה גרועה
    יריב 06/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    של מניה וחברה גמורים
    סגור
  • 2.
    רמי לא היחיד שנדפק על ידי אבי כץ
    צדק 06/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אלפי אנשים נגזלו במדינה הדפוקה הזאת ואף אחד לא עושה כלום נגד הגנב. מדברים על בליונים שקרן הגשמה גזלה מאנשים
    סגור
  • 1.
    קארפור=הונאה. מחירים גרועים משופרסל
    רוב המוצרים יקר עושק 06/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עשו יח"צ על מצוקת אזרחי ישראל. הרבה מוצרים זולים שלהם נעלמו מהמדפים תוך זמן קצר, והשאר מתוצרת קרפור נמכר יקר יותר מבחו"ל. מעבר לזה רוב המוצרים בסופר קרפור בכלל לא מתוצרתם ו"מפצים" עבור הבעלים על המחירים הנמוכים יחסית של מיעוט מוצרי הקרפור.
    סגור