כסף וצרכנות

רמי לוי מסתבך: זה מותג הקורנפלקס שלא תוכלו למצוא בסניפים

בשל החלטת הרבנות, "קורנפלקס - פתיתי תירס" של "רמי לוי" אינו זכאי לכשרות של לקראת פסח, זאת משום שאיגוד החרדים, שנתן את ההכשר לפסח אינו מוכר על ידי הרבנות הראשית בנוגע ליבוא מוצרים כשרים מחו"ל כמו במקרה הנ"ל.
מערכת ice |  5
רמי לוי (צילום ארנון בוסאני)
חדשות רעות הגיעו לרמי לוי רגע לפני חג הפסח, כאשר מנהל תחום פיקוח חוק איסור הונאה בכשרות, רפאל יוחאי, פרסם כי המוצר "קורנפלקס - פתיתי תירס" של "רמי לוי" אינו כשר לפסח, על אף שצוין אחרת על המוצר.
איש העסקים והרשת שלו קיבלו מכתב בו צוין כי גוף הכשרות "שארית ישראל", שמעניק כשרות לאורך כל השנה למוצר לא העניק כשרות לפסח בגלל שהוא מכיל קטניות, ואילו הגוף שהעניק כשרות לפסח, "איגוד החרדים", אינו מוכר על ידי הרבנות הראשית בנוגע ליבוא מוצרים כשרים מחו"ל כמו במקרה הנ"ל.

בין היתר צוין במכתב: "לאור פניות הציבור ביחס למוצר קורנפלקס - פתיתי תירס קלויים המיובא על ידי רשת רמי לוי ומיוצר על ידי היצרן אלטונסן תורכיה תוך הצגתו ככשר פרווה  בהשגחת בד"צ "שארית ישראלי לימות השנה וכשר לפסח לאוכלי קטניות בהשגחת "איגוד החרדים", אבקש להבהיר כי לאחר בדיקה במחלקת הייבוא, נמצא כי למרות שהמוצר כבר נמכר בסניפים לציבור, הבקשה לאישור המוצר לפסח לרבנות הראשית הוגשה לראשונה רק לפני יומיים על אף שהיבואנים התבקשו להגיש בקשותיהם לפסח לא יאוחר מ-14 ימים לפני החג על מנת שיהיה ניתן לטפל בהן מבעוד מועד".
עוד נכתב: "למרות האיחור ולפנים משורת הדין, פרטי הבקשה נבדקו ונמצא כי גוף הכשרות, "שארית ישראל" מציין באישור הכשרות ובדו"ח הייצור כי המוצר כשר לימות השנה בלבד הואיל ועל פי מדיניותם ההלכתית הם אינם מאשרים מוצרים לפסח על בסיס קטניות. גוף ההשגחה "איגוד החרדים" נמצא בבעלות עובד חברת רמי לוי החתום על המוצר לאוכלי קטניות מטעם החברה, אינו מוכר על הרבנות הראשית ישראל לייבוא מוצרים מחו"ל. לא זו אף זו, על גבי אריזת המוצר מצויץ "באישור רבנות ירושלים" למרות שבבדיקה עימם הם איננו לוקחים אחריות על המוצר. לדברי נציג היבואן מדובר בטעות דפוס".
המוצר הוכרכז כאינו כשר לפסח. "המוצר אינו מסומן ככשר לפסח באופן בולט כפי שנדרש על פי החלטת מועצת הרבנות הראשית לישראל, מה עוד שהמוצר דומה מאוד למוצרי קורנפלקס הנמכרים במהלך השנה כחמץ. נוכח כל הכשלים, הבקשה נדחתה ונכון להיום יש להשיב לכל פונה כי אין הכשר לפסח מטעם מחלקת היבוא. נציג היבואן הציג בפנינו מסמך מטעם בד"ץ 'שארית ישראל' המציין כי אינו מעניק הכשר לפסח לקורנפלקס הנ"ל בשל החשש לקטניות אך מסר כי לאלו האוכלים קטניות המוצר כשר לכתחילה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מעולה
    ל 04/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב מאוד........
    סגור
  • 3.
    רמי אל תהיה פראייר תתבע את רפי יוחאי שגם ככה צריך להיחק
    אני 04/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתבע את רפי יוחאי ואת הרבנות הראשית מזמן חייבים לחקור שם את האיש הזה שאיכשהו חמק מחקירות להב בעבר ........ אני יודעת עליו יותר מדי דברים יש גבול כמה מותר לשתוק
    סגור
  • לבריאות
    יוספוביץ' 04/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תירס הוא כשר לפסח ליהודים המזרחיים . לא צריך אישור לאכול תירס.
    סגור
  • 2.
    תגדל פאות ותשים כובע ותהפוך לאורטודוקסי
    עד שה 04/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שלא תהפוך לאחד מהם הם ירדפו אותך
    סגור
  • 1.
    גוף כשרות
    יגאל 04/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה גוף כשרות של הרשת ?
    סגור