נדל"ן ותשתיות

רמי לוי ינצח את מחירי הנדל"ן? זה הטיפ לרוכשי הדירות

איש העסקים מסביר איך אפשר לנצח את הקושי לקנות דירה: "מה שצריך לעשות זה קודם כל להקפיא את מחירי הקרקע ל-15 שנים. לא מוכרים את כל הקרקעות למרבה במחיר - כי זה באופן אוטומטי מעלה את מחירי הדיור. מהלך כזה ייצב את מחירי הדיור ואולי גם יוריד אותם, זוגות צעירים צריכים להמתין עם רכישת דירה - אני מאמין שהמחירים ירדו".
מערכת ice |  20
רמי לוי (צילום יחצ, shutterstock)
בצל המחאות נגד הממשלה והרפורמה המשפטית ובריחת הכספים מישראל, איש העסקים רמי לוי, מנכ"ל ובעלי "רמי לוי שיווק השקמה", קופיקס וישראייר, התארח באולפן ערוץ 7 שם ביקר בחריפות את החברות שמאיימות למשוך השקעות מישראל או לעודד משקיעים זרים שלא להשקיע בה כשהמצב כל כך שביר.
על הטענות כי חקלאים נפגעים בגללו טען תחילה: "אני עושה את הכל כדי שגם החקלאי ירוויח, אבל גם הוא וכל עם ישראל צריך להבין, שמוצרים בסיסיים צריכים להגיע לכל בית. ברגע שיש סחורה במדינת ישראל אנחנו קונים מחקלאים בארץ. ברגע שההיצע בארץ קטן והמחירים עולים אנחנו מביאים גם מחו"ל. אם לא נעשה את זה העגבנייה תהיה רק לעשירים ולמי שיש פחות כסף לא יהיה. אנחנו עושים הכל שמוצרים יהיו נגישים לכל משק בית".

עוד הוסיף: "אנחנו מוכרים ירקות ופירות ביותר ממיליארד שקלים בשנה. אנחנו מייבאים בין חמישה לשישה אחוזים וזה קורה כשאין סחורה מחקלאים בישראל. אני קורא למדינת ישראל ולסבסד את החקלאים שטוענים שקשה להם. מי שצריך לעשות זאת זו המדינה ולא הצרכן. כל מי שאומר שאני אשם זה בגלל שאו שהוא רוצה למכור את המוצר במחיר יקר יותר או שאני פשוט לא קונה ממנו".
לוי מציין עוד: "העובד משלם מסים וזה הגיוני, הבעיה היא אחרת, שאדם - על מה שנשאר לו נטו - הוא משלם מסים עקיפים של כ-60% במע"מ, במס על הדלק. צריכה להיות הוזלה במסים ובמכסים על המזון, על הדלק. ברגע שזה יקרה יישאר יותר כסף לצרכן".
לגבי העלייה במחירי הנדל"ן הסביר: "מי שאשם במחירים הגבוהים זו המדינה נטו. תשומות הבנייה אמנם עלו, אבל מה שייקר את מחירי הדיור, אלו מחירי הקרקע, וזה תלוי במדינה שצריכה לעשות שינוי חשיבה. מה שצריך לעשות זה קודם כל להקפיא את מחירי הקרקע ל-15 שנים. לא מוכרים את כל הקרקעות למרבה במחיר - כי זה באופן אוטומטי מעלה את מחירי הדיור. מהלך כזה ייצב את מחירי הדיור ואולי גם יוריד אותם", מוסיף לוי וממליץ: "זוגות צעירים צריכים להמתין עם רכישת דירה - אני מאמין שהמחירים ירדו".
תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    מחירי הדיור עולים בגלל שהמדינה עושה מאות מליארדים מהמצב (ל"ת)
    דוד 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    מחירים יעלו גם אם תחלק אדמות חינם
    יאיר 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוק הנדלן הוא שוק בעל מאפיינים חזיריים - אתמול מכרו במחיר איקס ומחר רוצים למכור ביותר. למה? ככה?
    סגור
  • 13.
    קרקעות מדינה
    גבי 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הקרקעות שייכות למדינה והמדינה היא האזרחים במצב עגום כזה זהו מצב חירום יש להעניק קרקע בחינם למיליון דירות כדי לעצור את תאוות הממון של תאבי הבצע קבלנים ופקידי משרדי הממשלה למינהם גם שר השיכון שנבחר בלע את הלשון שום הצעה מעניינת שום תוכנית רק דיבורים להוציא את הציבור לרחובות ולסגור את מנהל מקרעי ישראל דחוף
    סגור
  • 12.
    אמת (ל"ת)
    רחלי 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    רמי לוי אל תדאג הכלכלה בדרך לנפילה
    בני 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יהיו ירידות מחירים גם ללא הקפאה -כי השקל יפחת
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    אין עתיד
    Red123 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    למה שזוגות צעירים יקנו דירה במדינת ההלכה....עדיף לעזוב
    סגור
  • אל תקנה ואחרים יימכרו ויעברו לברלין
    ומחירי הדירות יירדו 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם מרוצים. יאללה סעו, סעו!
    סגור
  • 9.
    צודק אבל ...
    אילן בורנשטיין 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רמי לוי אדם בעל ניסיון רב, אלא שהוא מקיף רק חחק קטן מהבעיה; בישראל אין תכנון נכון, יעיל וחוקי. ועדות התכנון ורמת התכנון מצד אחד הם ברמה ירודה מאוד מצד שני, וזו עיקר הבעיה, השחיתות והסיאוב שולטים כמעט בכל פינה שם. התוצאה תכניות מתאר מאושרות ולא ניתנות לביצוע, יש צורך מתמיד לשנות ולתקן, טלאי עח טלאי את התכנון הכושל, הרוב לא מתוקן והפריקטים לא ניתנים למימוד ולא יוצאים לפועל, ומה שיוצא מייצר עומסי תנועה מחרידים, פשיטת רגל תחבורתית. בקיצור, הבעיות רבות וגדולות בעשר מידות על מי שצריך או אמור לטפל בהן. כאשר אני מציע תכנון ופיתרונות שאינם כרוכים בשוחד ושחיתות, הפקידים לא מצליחים לדאוג לנכדים, ואז הפתרונות נזרקים, כידוע המערכת המשפטית לא מתפקדת ולכן, למעט מקרים בודדים של פסקי דין והחלטה על בזיון בית משפט, ברוב המקרים המערכת המשפטית מגוננת על המושחתים ועל המחדלים והמדינה נהרסת.
    סגור
  • 8.
    אקנה מרמי דירה זולה
    דירה תמורת לקוח לכל 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אקנה דירה מרמי לוי ואתחיב להיות לקוח של רמי לוי לעשרים שנה
    סגור
  • 7.
    מצד אחד אתה צודק ודבריך הגיוניים אבל
    ב 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצד שני, אז מאיפה יגיע הכסף למדינה? אם מדינה לא תרוויח מיליארדים על הקרקעות, אז מאיפה יקחו את המיליארדים? אופס... לא יהיה עסף לסבסוד, למוסדות, לעלות מע"מ? לעלות מס דלק? מאיפה?
    סגור
  • 6.
    יזם נדלן וקבלן
    דניאל 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תקשיבו לרמי לוי. הוא איש מסחר אמיתי ויזם אמיתי. לא איזה חייל טרי עם חלב על השפתיים שגנב טכנולוגיות מהצבא ועשה אקזיט בגיל 23 וחושב שהוא מבין בכלכלה.
    סגור
  • אז למה הוא לא מקפיא מחירים ל-15 שנים?
    מישהו 03/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מה שהוא אומר - אמירות פופוליסטיות שנועדו להשמע טוב לציבור. אבל אין בהם שום התכנות כלכלית ואם חס חלילה מישהו יבצע מה שהוא אומר - יגרום נזק אדיר למדינה. הוא אומר את זה, כי זה לא יבוצע או כי זה על חשבון אחרים.
    סגור
  • 5.
    תגובה לכתבה
    איתי כץ 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מחזק מאוד את דבריו של לוי כל משפט ומילה שנאמרו מדוייקים מספיק שמחירי הדיור הן הרכישה והן השכירות יירדו ב25%ולא אגזים אם אומר 35%כנל גם סלי המזון נוכל לנשום הבעיה שהמדינה אינה יודעת שובע ומנסה לסגור את הגירעון מול הגבייה ממסים וזה רומסני ודורסני כי במדינה מודרנית כדי לרכוש דירה מספיקות כ100 משכורות שהם באיזור המיליון עד גג מליון וחצי שח וזאת עובדה ולא נבואה וכדי לרכוש סל מזון שבועי למשפחה בת חמש נפשות סל ממוצע לכל השבוע לא אמור לעבור את 700-1000שח רק אנחנו חיים בסרט והפכנו עבדים בלי לשים לב ובכלל התבלבלנו ההלוואות והמשכנתאות המטורפות אל מול מספר השנים המטורף 30-40שנה גרמו לנו לחשוב שזה בסדר וזה לא ! כי זה חסר אחריות והנה רואים ניצנים של זוגות ומשפחות שקורסות אל מול נטל ההלוואות וזה כואב וקשה !!! ..ואולי רמי ירים את הכפפה? מי יודע
    סגור
  • 4.
    הוא לא כבשה תמימה
    עידו 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כחקלאי אני יודע שהאיש,בלשון המעטה,לא מדייק בעובדות ובכלל האיש מסתבר מבין בהכל מהכל בכל,מתראיין בכל הזדמנות מדבר ומדבר ולא אומר שום שום דבר.
    סגור
  • הוא בעצם אמר דיי הרבה....
    א 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם הציע איך לעזור לחקלאי. ודווקא אמירותיו מאוד הגיוניות.
    סגור
  • הוא מציע להעלות מסים
    מישהו 03/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סיבסוד = העלאת מסים. הרי צריך כסף, כדי לסבסד. והאמירה שלו "להקפיא מחירי קרקע" בכלל פופוליסטית מטומטמות שמיועדת לציבור טיפש כדי להראות טוב בעיניהם. הרי הוא לא מציע להקפיא מחירי מוצרים ברשת שלו ל-15 שנים - משהו שבכוחו לעשות בקלות. אבל לא יעשה, כי יודע שזה יגרום לפשיטת רגל תוך שנה וחצי. אבל להציע הצעה למדינה, על חשבון אזרחים תמימים, הוא גדול.
    סגור
  • 3.
    מס שבח לבעלי 3 דירות יהיה 80%על הדירה השלישית
    אושר עד 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ארנונה על הדירה השלישית תהיה פי 3 ארנונה על הדירה הרביעית יהיה פי 4 וכן הלאה
    סגור
  • 2.
    לא מסכים
    שמעון 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו אשליה לחשוב שהמדינה תקפיא את עלות הקרקע!לא ריאלי בעליל!והלוואי שזה יהיה בכיוון אבל לדעתי ממש לא!!המדינה רוצה בדיוק כמו רמי לוי וכמו כול אחד להרוויח כמה שיותר.וזה הוכח עד עכשיו.דווקא עכשיו יש קצת אי וודאות וכדאי לקנות ליפני שיהיה עוד עלייה.מסיבה אחת ויחידה .אין היצע ויש ביקוש גדול.ונדלן זה לא עגבנייה.וזה ייקח זמן עד שיהיה היצע גדול אם בכלל!!בהצלחה לכולם
    סגור
  • 1.
    רמי לוי והדירות
    נחום 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ואני מציע וגם מתחייב שמחירי הדירות ירדו . פשוט אל תקנו ואז ירדו ,
    סגור
  • לא לרוץ אחרי העדר ולחשוב
    ליאת 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי ההגיון זה נכון , תייבשו את הקבלנים החזירים שמעלים כל הזמן את מחירי הדיור כאילו מדובר בלחמניות ולא במאות אלפים ולכן אם תחכו ולא תקנו דירות המחיר יירד כי זה השוק של הייצע וביקוש.
    סגור