נדל"ן ותשתיות

שכונת יוספטל בפ"ת משתדרגת: תושבים מתריעים על עומס תחבורתי

שכונת יוספטל עומדת בפני תוכנית חדשה שתשנה את אופיה מקצה אל קצה. במסגרת התוכנית ייבנו כ- 17 מתחמים עם בניינים בני 10-26 קומות. יו"ר העמותה לשמירה על מחנה סירקין טוען שיווצר עומס תחבורתי רב באזור  
מערכת ice | 
התחדשות עירונית פתח תקווה (צילום בר לוי אדריכלים)
שכונת יוספטל הינה שכונה ותיקה המנותקת משאר העיר. ומדורגת במקום ה- 3 במדד הסוציו אקונומי. כפי שפורסם בדה מרקר, הועדה המחוזית מרכז הגישה תוכנית להתחדשות עירונית, כל זאת בזמן התנגדות התושבים לכך. במסגרת התוכנית שהוגשה יהרסו רוב מבני הדיור ובמקומם יבנו כ- 4,300 יחידות דיור ומבני ציבור.
שכונת יוספטל הוקמה על חרבות הכפר הערבי פג'ה שנהרס במלחמת העצמאות. כ- 27% מתושבי השכונה הינם ישראלים עולי אתיופיה בנוסף לעולי ברית המועצות לשעבר. כ- 4% מהדירות בשכונה הן דירות דיור ציבורי, וכ-  50% מהדירות מושכרות לדייריהן.
על פי התוכנית שהוגשה, השכונה החדשה תיבנה ב- 17 מתחמים עם בניינים בני 26-10 קומות. חלק גדול מהתושבים גרים בשכונה בשכירות, אך בשכונה החדשה רק 70 דירות יוגדרו כדיור בר השגה.  14 דירות יושכרו במחיר מופחת, והאחרות בהשכרה ארוכת טווח במחירי שוק חופשי.
חשש שנשמע בקרב התושבים הוא כריתת עצים במסגרת התוכנית. משה פישר, יושב ראש העמותה לשמירה על מחנה סירקין וחבר הנהלת עמותת בינוי שפוי טוען שמדובר על מגמה מדאיגה של כריתת עצים על חשבון פיתוח האזור. בנוסף הוא מתריע על עומס תחבורתי שיושפע מפיתוח האזור ללא פיתוח התשתית התחבורתית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה