נדל"ן ותשתיות

מכה לרבוע כחול: תיאלץ לשלם 6.3 מיליון שקל לעיריית רמלה

ועדת הערר המחוזית דחתה את הערעור של רבוע כחול נדל"ן על חיובה בהיטל השבחה לשימוש חורג לסופרמרקט במבנה קיים, שייעודו הוא לתעשייה ולא למסחר
מערכת ice | 
מוטי בן משה (צילום אניה בוכמן)
רבוע כחול נדל"ן תיאלץ לשלם היטל השבחה בסך 6.3 מיליון שקל לוועדה המקומית רמלה. כך פסקה ועדת הערר המחוזית לפיצויים והיטלי השבחה מחוז מרכז בעקבות הערר שהגישה.
"כלכליסט" פרסם כי ההיטל בו חויבה רבוע כחול בבעלות מוטי בן משה, הינו בגין מתן היתר לשימוש חורג למשך 5 שנים לסופרמרקט במבנה קיים שייעודו לתעשייה ולא למסחר. המבנה הושכר אחר כך לרשת יוחננוף.

רבוע כחול טענו בערר כי לפני כ-14 שנים נחתם הסכם פשרה לפיו שילמה כבר 740 אלף שקל כהיטל השבחה ולכן מדובר בכפל גבייה. כן טענו נציגי החברה כי היא פועלת לקידום תוכנית לשינוי ייעוד של המבנה, אך הוועדה המקומית מערימה עליה קשיים, וכי לא היתה רשאית לפצל את ההיתר לשימוש חורג לשתי תקופות ולגבות היטל השבחה בתקופה שהנכס שימש לייעוד מסחרי ללא ההיתר לשימוש חורג.
הוועדה המקומית רמלה טענה מנגד כי יש לדחות את הערר, מאחר שהסכם הפשרה לא היה חוקי ולכן אין בסמכות ועדת הערר להכריע לגביו. ואכן יו"ר ועדת הערר את טענת רבוע כחול, וקבעה שאין בסמכות הוועדה לקבוע לגבי חוקיות ותוקף הסכם הפשרה.
בהחלטה נכתב: "תוכנית בניין עיר מהווה פתרון קבוע לשינוי הייעוד, ולעומתה היתר לשימוש חורג הוא כלי תכנוני זמני לתקופה קצובה שיש לחדשו בתום התקופה... מבלי לקבוע כל קביעה ביחס להסכם, אנו מוצאים כי הדרישה לחיוב בהיטל השבחה, בגין הבקשה להיתר לשימוש חורג, היא דרישה חוקית וראויה ואין מקום לבטלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה