נדל"ן ותשתיות

משבר הדיור יחמיר? מחסור חמור בעובדי בניין

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, יצחק מויאל, לא אופטימי. מחסור בעשרות אלפי עובדים בענף הבנייה יגררו עמם עיכובים בבניה וכמובן סיכונים בטיחותיים רבים
מערכת ice |  2
אתר בניה (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
האם נמצאה סיבה נוספת שתגרום לעליית מחירי הדיור במדינת ישראל? על פי יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלווה וממלא מקום נשיא הקרן לעידוד, יצחק מויאל, ציין כי בענף הבנייה חסרים יותר מ-40 אלף עובדים מקצועיים ויותר מ-3000 מנהלי עבודה.
הדברים נאמרו בוועידת הנדל"ן של ynet וידיעות אחרונות ומויאל הוסיף "חסרים מהנדסים, הנדסאים, כל השדרה המקצועית של ענף הבנייה. זה קשור גם לנושא הבטיחות, כי אם חסר עובדים, אז הולכים לצומת, מביאים טנדר ומעמיסים. ואז מתפלאים למה הם נופלים מהפיגום".

לטענתו, "צריך להכין תוכנית אורכת טווח בהכשרת עובדים מקצועיים, זה ישפר את איכות הבנייה ויחסוך זמן ועוד דברים אחרים".
דבריו של מויאל קיבלו חיזוק מבילי רובין מחברת בילי.אר. לבניין והשקעות בנדל"ן שאמרה "אין הכשרות, אין מנהלים, והדבר הכי גרוע הוא שרוב העובדים היום ומנהלים הם אנשים מבוגרים. לא מכשירים את דור ההמשך".
לדבריהם, המשכורת היא לא החסם שכן השכר גבוה יחסית – "יש הסכם קיבוצי ענפי כללי שנותן שכר מאוד גבוה למנהלי העבודה, לחבר'ה הצעירים. הבסיס הוא 16 אלף שקל".
בעיה נוספת כי "שבענף הזה מטפלים עשרה משרדי ממשלה במקום אחד", הסביר מויאל. "משרד אחד יוכל לטפל בכל הבעיה ולפתור את ענייני הבטיחות וההכשרה, לעזור לענף לעמוד על הרגליים ולהביא עוד 100 אלף יחידות דיור שרוצה הממשלה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חושב לעומק
    ענף רקוב 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל השרים והמנכלים העלובים האלה אלופים בדיבורים למה שלא תשלחו את ילדיכם להיות פועלי בניין ? אהה שכחתי זה לא בכבוד שלכם שילדיכם חס וחלילה ילכלכלו את כפות ידיהם הטהורות .. אין לכם בכלל מושג באיזה חרא אתם שוחים וזה רק יהיה יותר ויותר גרוע ... ענף שחי על האנשים השקופים והחלשים ... קודם כל מנהל עבודה מתחיל ממש לא מקבל 16 אלף אולי אולי 12-13 שנית .. כדי להיות מנהל עבודה צריך שנתיים נסיון לאחר קבלת תעודת מהנדס/הנדסאי ... וגם 16 אלף ממש ממש לא מצדיק את הכאוס והנזק הנפשי הנגרם לכל מי שנכנס לענף החולה הזה .. ענף בלי דין ובלי דיין אין קבלן היום שלא משלם פרוטקשן נתחיל מזה .. ומגלגלים את ללקוח כרגיל .. אולי במקום להביא סינים ורומנים וטורקים תביאו חברה צעירים אחרי צבא תנו להם משכורות 25-30 ברוטו שזה המשכורת הראוייה ביחס ליוקר המחייה ותאמינו לא לא יהיה חסר פועל אחד בענף .. אבל אתם לא מחפשים לתקן לא את הענף ולא את העולם ולא נעליים אתם דואגים לכסא הנוח שלכם במשרד הממוזג ולצ'ק השמן שלכם בסוף כל חודש אבל תכף בקרוב מאוד הכל יתפוצץ לכם בפרצוף הוילות היפות שלכם לא יגנו עליכם מפני האנרכיה המפשטת כסרטן
    סגור
  • 1.
    איזה 16?
    הנדסאי 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקושי 12 מדבר על 16 בטח שכולם בורחים ישקרנים. לכו חפשו מתכנתים הם ידרשו 50 אלף ולא נגעו בבטון אפילו
    סגור