השוק

ענקית נוספת תפטר אלפי עובדים בעקבות המשבר

מיקרון, אחת מיצרניות שבבי הזיכרון הגדולות בעולם, תיפרד מכ-5,000 עובדים לאחר שצניחה במכירות הסמארטפונים והמחשבים לאחר היציאה מהקורונה והכניסה למשבר הכלכלי הביאה אותה להיתקע עם מלאים שאף אחד לא רוצה לקנות
יאיר מור | 
פיטורים (צילום shutterstock)
ענקית שבבי הזיכרון Micron תפטר כ-10% מעובדיה – כלומר קרוב ל-5,000 איש – כך הודיעה החברה בשבוע שעבר בעקבות דו"ח רבעוני מאוד לא מוצלח.
לדברי המנכ"ל, סאנג'יי מרוטרה, החברה "השיגה הכנסות ורווח למניה בטווח הציפיות למרות תנאים מאתגרים מתמשכים במהלך הרבעון" – אך למרות זאת, היא תצא למהלך התייעלות ענק, שבמסגרתו תצמצם כ-10% מכוח האדם שלה, המונה כיום, לפי האתר שלה, כ-48,000 עובדים ב-17 מדינות. כמו כן, החברה לא תחלק בונוסים בשנה הקרובה. בעבר היתה לחברה פעילות משמעותית בישראל, שהעסיקה כ-1,000 עובדים, אך היא יצאה מהמדינה ב-2013 ומכרה את הפעילות הזו לאינטל, כך שהקיצוצים הקרבים לא ישפיעו על ישראל.
לפי הדו"ח לשלושת החודשים שהסתיימו ב-1 בדצמבר, שאותם החברה מגדירה בספריה כרבעון הראשון של 2023, היא רשמה הכנסות בגובה 4.1 מיליארד דולר – צניחה דו-ספרתית לעומת 7.7 מיליארד שנה קודם לכן ו-6.6 מיליארד ברבעון הקודם. תזרים המזומנים שלה צנח מ-3.8 מיליארד דולר ל-943 מיליון בלבד.
החברה הגדירה את הסיבה למשבר "חוסר התאמה בין אספקה לדרישה" – כלומר, צניחה משמעותית במכירות המחשבים והסמארטפונים, שמכילים את שבבי הזיכרון שלה, מה שגרם לכך שהיא נאלצה להאט את הייצור ויש לה מלאי עודף שהיא לא מצליחה למכור וצפויה להיאלץ לקצץ מחירים רק כדי לפנות את המחסנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה