נדל"ן ותשתיות

מהפכה ברכבת ישראל: זה הקו שעומד בפני שינוי קיצוני

הוועדה לתשתיות לאומיות העבירה לאישור הממשלה את התוכנית לשדרוג והרחבת מסילת החוף בין תחנת חוף הכרמל לשפיים, אורך התוואי 70 ק"מ ומתוכננות לאורכו 11 תחנות

מערכת ice |  18
רכבת ישראל (צילום אבשלום ששוני פלאש 90)
הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), בראשות עו"ד שלומי הייזלר, החליטה היום (שני) להמליץ לממשלה לאשר התוכנית לשדרוג והרחבת מסילת החוף בין תחנת חוף הכרמל לתחנת שפיים.
התוכנית, נועדה להכפיל את מסילת החוף, בתוואי שאורכו 70 ק"מ מתחנת חוף הכרמל בחיפה ועד לחניון חנה וסע שפיים, תוך שדרוג המסילות הקיימות ותוספת 2 מסילות לרכבות מהירות לצדן, הרחבת תחנות נוסעים קיימות והוספת תחנות חדשות, ביצוע הפרדות מפלסיות בכל מפגשי המסילה על התוואי ושיפור הממשק עם נחלים חוצים. מנתניה ועד שפיים יתווספו שתי מסילות פרבריות נוספות, ובסה"כ 6 מסילות במקטע זה.
 
לאורך התוואי מתוכננות 11 תחנות, בהן 4 תחנות חדשות: זכרון יעקב, בנימינה/אור עקיבא, תחנת המכללות בנתניה, שפיים (במסגרת תתל/67) ו-4 תחנות בהן יוקם מבנה חדש בנוסף או במקום הקיים: חוף הכרמל, עתלית, חדרה, נתניה מרכז וספיר. התוואי חוצה 13 רשויות מקומיות ו-11 נחלים, וכולל כ-50 גשרים, מעבירי מים ומתקני חשמול. לאורך רובו הגדול, נצמד התוואי לרצועת המסילה הקיימת, למעט באזורי בנימינה, קיסריה ויער חדרה/צפון פארק השרון, שם משתנה התוואי הקיים לצורך עמידה במהירות התכן הנדרשת למסילות המהירות.
הרכבת המהירה תיסע מדרום חיפה לשפיים במהירות תכן של 250 קמ"ש, ותעשה את הדרך בכ-30 דקות, תוך עצירה של חלק מן הרכבות בתחנה אחת בלבד, בחדרה. הרכבות הפרבריות ייסעו במהירות 160 קמ"ש ויעשו את הדרך בכ-50 ד' תוך עצירה בכל התחנות, ולכן התחנות ממוקמות ככלל לצד המסילות הפרבריות. עפ"י הצפי  התפעולי לשנת 2040, מתוכננות לצאת מתחנת חוף הכרמל לכיוון דרום 14 רכבות נוסעים בשעת שיא.
המסילה העוברת בתוך בנימינה תתבטל, והמסילה החדשה תעבור בסמוך לכביש 4 בין אור-עקיבא ובנימינה, שם תוקם תחנת נוסעים חדשה אשר תשרת את שתי הרשויות, ובה גשרי מעבר להולכי-רגל ורוכבים, חניונים תת-קרקעיים ונגישות לתחבורה ציבורית ורכב פרטי. קטעי מסילות ננטשות נכללים בקו הכחול של התכנית על מנת להחיל עליהם הוראות שיקום והחזרה ליעוד שקדם ליעוד המסילה.
במרכז התחבורה הגדול המקודם כבר בימים אלה במערב חדרה, תהיה תחנת מעבר בין הרכבות המהירות לפרבריות, וזו תוקם תוך שימור בריכת סמר הסמוכה ויער חדרה. בזכרון יעקב תוקם תחנה חדשה בצמוד לאזור התעסוקה ההולך ונבנה בה. בנתניה כוללת התכנית 3 תחנות רכבת, מתוכן שתיים קיימות שבהן יבנו מבנים חדשים, חניונים וחיבורים עירוניים, ותחנה חדשה באזור המכללות, המסומנת בתכנית כסימבול, ותתוכנן בהמשך כחלק אינטגראלי מן הפיתוח העירוני האינטנסיבי במקום. עפ"י התוכנית האסטרטגית של הרכבת, תנועת המטענים מחיפה דרומה תעבור בעתיד ברובה בציר מזרחי ולא במסילת החוף.
יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הות"ל, עו"ד שלומי הייזלר: "שדרוג המסילות הפרבריות והקמת ה"שדרה" של רשת המסילות המהירות יקצרו את זמני הנסיעה בין המטרופוליניים ויעניקו לנוסעים מערכת הסעת המונים שהיא נגישה ונוחה. התוכנית היא אבן דרך חשובה במימוש התוכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040 להפוך את השירות הרכבתי למהיר, תדיר, ואמין יותר עבור תושבי ישראל".
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    ניראה כאילו המדינה עושה הכל בכדי לשבש את התחבורה הציבור
    יוסי 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הציבורית. אולי כי המדינה מרוויחה הון משוק הרכב? 100 אחוז מס כל רכב חדש , חלפים , דלק, אגרות קנסות משפטים, ?
    סגור
  • 16.
    נועה קירל
    אא 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חולת מין אף גבר לא יחזיק אצלה
    סגור
  • 15.
    הגיע הזמן, תיקון קטן
    אזרח 12/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקו פרברי הרכב לא תיסע באמת במהירות 160 קמ"ש, אלא עד 160 קמ"ש, בפועל קצץ פחות, 150-154 ויש הגבלה במהירות באזור פרדס חנה ובנימינה. ובקו המכיר עד 25פ קמ"ש, היא תיסע בין 230 ל 245 קמ"ש, כשמזג באוויר שרבי המסילות מתחממות אז יגבילו מהירות ל 80 קמ"ש כדי לא לסכן בטיחות הרכבת.
    סגור
  • 14.
    אין על מירב מיכאלי נראית כמו רכבת ומקטרת כמו קטר (ל"ת)
    בני 12/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 13.
    רק לבבונים מוכרים סיפרים של הרקבת הרקובה תווי חדש, מנהר (ל"ת)
    צינגלה 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    מרוב שיפוצים אין רכבת (ל"ת)
    יהודה 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    עובדי הרכבת רמה נמוכה
    אזרח 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רוב עובדי הרכבת אנלפאבתים -אנשים מהרחוב והפשע, במיוחד מלוד. מכיר אישית
    סגור
  • 10.
    הרכבת לכרמיאל - הרגו אותה .אין בשישי אין במוצאש
    דודו 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עשו מהפריפריה בדיחה וזו בדיחה על כולנו. כשהרכבת לכרמיאל החלה לפעול עברנו צפונה והשתמשנו בה יום יום. להגיע לעבודה,לבילוי וקניות אולם פסקו הרכבות בימי שישי ובמוצאד וקיזסו קווים ביום יום. מרגישים שרימו אותנו,במקום לחזק הפריפריה החליטו לזלזל בה.
    סגור
  • 9.
    שאפו למשרד התחבורה הנוכחי
    אור 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 4
    על קידום התחב"צ סופסוף אחרי שנים של כץ ורגב שלא עשו כלום לטובת העניין. ורק שהשר הבא לא יתקע מקלות הגלגלים ויקדם את התוכניות
    סגור
  • 8.
    ומתי מסילה לקרית 8 ? (ל"ת)
    נמי 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • איפה קרית שמונה? (ל"ת)
    תל אביבי 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    3 תחנות בנתניה , בחדרה ובזכרון
    אני מכרכור 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ל-40,000 לא מגיעה תחנה????
    סגור
  • 6.
    מקומות חנייה
    גבי 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צריך ליד כל תחנה הרבה מאוד מקומות חנייה.
    סגור
  • 5.
    רכבת ישירה לירושליים ו לנתב״ג
    אזרח 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פיתרון אמיתי רכבת אקספרס מהירה וישירה לירושליים ו לנתב״ג וחזרה בלי ירידה עם מיזוודות מהרכבת והחלפה לרכבת אחרת רצוי מבאר שבע בדרום ונהריה בצפון עד נתב״ג זו תהיה מהפכה אמיתית 24 שעות ביממה חוץ מזה ככה אפשר לגור בצפון או בדרום ולעבוד במרכז או בירושלים ולהגיע מהר הבייתה בערב.
    סגור
  • 4.
    תוכנית משרד התחבוה
    ע.צ 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איזו מהפיכה יכולה להיות ברכבת ישראל שאף פעם לא עובדת כל שני וחמישי מושבתת וכל ראשון ורביעי תקלות מאות רכבות דוהרות בחו"ל ופה 4 קטרים עם 5 קרונות ולא עובד
    סגור
  • 3.
    250 קמ"ש - מיותר
    טל 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בניית המתווה החדש אכן מבורך למרות עלותו הלא מבוטלת בניית מסילת רכבת למהירויות של 200 קמ"ש ומעלה יקרה מאוד ומיותרת. בתואי החדש, המהירות של עד 150 ניתן להגיע בפחות משעה מה הטעם בבניית מסילה יקרה שתקצר את הזמן בדקות בודדות. בניית מסילה מהירה מאוד יקרה ועלות אחזקתה גבוה ביותר - אין צורך במדינת ישראל למהירויות כאלו (אולי לאילת). כבר היום משך הנסיעה בין תחנת תל אביב אוניברסיטה לבין תחנת חיפה חוף הכרמל, במהירות של 140 קמ"ש הוא 55 דקות אז לא מובן מה היתרון בבניית מסילה כל כך יקרה
    סגור
  • 2.
    על הכבלים לא יודעים לשמור מגנבים
    לקוח 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    5 1
    איזה פרוייקט בראש שלכם
    סגור
  • 1.
    יפה
    אחמד 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מצויין, חבל שזה יסתיים עוד הרבה זמן ולא הוקם מזמן.
    סגור