נדל"ן ותשתיות
האם הרכבת בפני עידן חדש? במשרד התחבורה מתנגדים
פרויקטים של משרד התחבורה, בעלות של עשרות מיליארדי שקלים, נראים כי נמצאים בדרך לטמיון. במשרד התחבורה מתעקשים לא לאמץ טכנולוגיות חדשות ובירושלים ובחיפה מתנגדים לעבודות התשתית
דה מרקר חושף כי בעקבות התנגדויות שונות ועקשנות מכל הכיוונים, שני פרויקטים גדולים של תחבורה הציבורית, בעלות של עשרות מיליארדי שקלים, יכולים להיזרק לפח. הפרויקטים המדוברים הם קווים חדשים של הרכבת הקלה בירושלים וחשמול מסילות הרכבת בין תל אביב לחיפה. מטעם משרד התחבורה נראה כי מסרבים לאמץ טכנולוגיות חדשות העשויות לחסוך מיליארדי שקלים.
התנגדות ראשונה מגיעה מירושלים. בחודש הקרוב צפויה ההכרזה על הזוכה במכרז להקמת שני קווים חדשים של הרכבת הקלה בעיר בעלות של 14 מיליארד שקל. תושבים בעיר דורשים לקדם חלופה לרכבת הקיימת ולהביא רכבת על גלגלים כפי שפועל בסין וגם נוסה בהצלחה בישראל. מטעם משרד התחבורה טוענים כי "הטכנולוגיה אינה זמינה".
עוד ב-
ההתנגדות השנייה מגיעה מהעיר חיפה ומראשת העיר, עינת קליש-רותם, בטענה כי קווי החשמול הינם מפגע סביבתי ויחסמו את הגישה לים. במשרד התחבורה מסרבים למצוא פתרון אחר לפרויקט הנוכחי שעלותו 12 מיליארד שקל. פתרון שעלה הוא אימוץ רכבת מימן חשמלית כפי שקיים במספר מדינות באירופה. לטענת הרכבת, "לא ניתן לבסס תכניות אסטרטגיות קריטיות ועל טכנולוגיה ניסיונית".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.מה דטוב באירופהמלמל 11/2022/09הגב לתגובה זו1 0רכבת שעובד על מימן טוב באירופה אבל לא בישראל. צוללת על מימן טוב לחיל הים אבל לא טוב בישראלסגור
-
2.זה קורה!סוף כל סוף 11/2022/05הגב לתגובה זו0 0קאליש הצליחה להגיד משהו הגיוני?!!! מזל טוב לחיפאים!סגור
-
במקרה המיוחד הזה היא צודקתמיכאל 11/2022/14הגב לתגובה זו0 0אתה בכלל חיפאי? נראה שלא. צריך את הרכבת מימי התורכים שמקיפה את חיפה וחוסמת את קו החוף וגישה לחוף, להעיף מזמן לתוך מנהרה בכרמל.סגור
-
1.רכבתאורי 11/2022/04הגב לתגובה זו2 0אולי עכשיו שהשרה העלובה הזו עפה מהמשרד התחבורה יהיה שר שיקדם את הפרוייקטים של רכבת ישראל אחת הנחלשות בעולםסגור