רכב

דחייה נוספת לרכבת הקלה: נת"ע מסרבים לנקוב בתאריך הפעלה

לאחר שתחילת פעילותו של הקו האדום ברכבת הקלה נדחה מחודש אוקטובר לחודש נובמבר מסתמן כי הרכבת תתחיל לפעול רק בתחילת 2023 וזאת לצד הסירוב של נת"ע לנקוב בתאריך הפעלה מדויק עקב החשש מתקלות נשנות ובלתי צפויות
מערכת ice |  2
הדמיית הרכבת הקלה בשד' ירושלים יפו (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של נת"ע)
על פי דיווחי האתר 'כלכליסט' חברת נת"ע המנהלת את התקנת הרכבת הקלה בגוש דן פנתה למשרד התחבורה בבקשה לדחות שוב את פתיחת הקו האדום שהיה מתוכנן להתחיל את פעילותו ב-30 לנובמבר. יחד עם זאת, הבקשה הזו נדחתה על ידי מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק.
הנימוק שעלה לדחייה הזו היא כי נת"ע סירבו לציין מהו תאריך ההפעלה החדש במידה ואכן תתרחש דחייה אלא שאלו סירבו לנקוב בכזה היות והם חוששים מתקלות נוספות ובלתי צפויות בפעילות הקו. על פי הדיווחים ישנה ההערכה כי הקו יתחיל לפעול בתחילת שנת 2023.
גורם במשרד התחבורה מסר כי הבעיה שגורמת לעיכוב היא אותה הבעיה שהתעוררה לאחרונה בבדיקות ההפעלה של הקו האדום והיא הבעיה במערכת האיתות והבלימה, שגם עצרה נסיעת מבחן בנוכחות המנכ"לית פרנק. התקלה טמונה בחוסר סנכרון בין הנסיעה לבין מרכז השליטה המרכזי ולכן מתרחשות בלימות פתאומיות שעלולות לסכן את הנוסעים.
לטענת ערן כהן, מנכ"ל אלסטום, החברה אשר אחראית על המערכות הללו, מדובר בקושי הנובע ממערכת בעלת ערוצים רבים ובעלת מורכבות רבה. יתרה מכך, מירב מיכאלי, שרת התחבורה הגיבה בנושא ואמרה כי נת"ע כבר הוציאו הודעת דחייה רשמית וזאת מבלי לדעת שלא יצאה הודעה שכזו עקב סירובה של פרנק לאשר את הבקשה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חצאי ציטוטים מכנס המטרו 2023 (ל"ת)
    עופר 10/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מדינה בדיחה עצובה. מקבלים משכורות שנים ונותנים כלום (ל"ת)
    איזו בושה 10/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור