נדל"ן ותשתיות

נדל"ן בארה"ב: המחירים יורדים וזאת רק ההתחלה

שוק הנדל"ן אמריקאי מתרסק ועל פי כלכלנים במדינה זוהי היא רק ההתחלה, כאשר הצניחה בביקוש החלה רק לאחרונה להשפיע על מחירי הבתים
מערכת ice |  3
שוק הנדל"ן בארה"ב בצניחה (צילום shutterstock)
צניחה משמעותית במחירי הבתים בארה"ב כנראה רק מתחילה, מכיוון שריביות משכנתאות הגבוהות בעשרות שנים גורמות לירידה בשוק הדיור, הזהיר הכלכלן הראשי של Pantheon Macroeconomics, איאן שפרדסון. מכירות בתים בהמתנה - מדד המבוסס על חוזים חתומים - צנחו ב-10.2% בספטמבר, על פי איגוד המתווכים הלאומי. המדד צנח ב-31% בהשוואה לשנה קום לכן.
אבל ביקוש הצונח לנדל"ן החל רק לאחרונה להביא להורדת מחירי הדירות - כלומר כאב פיננסי נוסף בדרך למוכרים פוטנציאליים. "החדשות הרעות הן שלמחירים יש עוד הרבה לאן לרדת לפני שהשוק יסתגל במלואו לקריסת הביקוש. מחירי הדירות החלו לרדת רק לאחרונה מחודש לחודש. החוסן במחירים התאפשר בגלל מחסור בבתים קיימים בשוק, אבל ההיצע עולה כעת, אם כי באיטיות, מכיוון שבעלי הבתים שבעבר התעכבו עם המכירה, חוששים כי עיכובים נוספים יביאו למחיר נמוך בהרבה", אומר שפרדסון.
הכלכלן הזהיר לאחרונה, שהוא מצפה שמחירי הדירות יירדו ב-20% עד השנה הבאה - תיקון משמעותי לאחר שהערכים הגיעו לשיאים במהלך תנופת הדיור בתקופת הקורונה. שיעורי המשכנתאות עלו השבוע על 7% לראשונה מאז 2002. הריבית לטווח הארוך זינקה, כאשר הפדרל ריזרב מעלה את הריבית כדי להילחם באינפלציה. "החדשות הטובות הן, ששיעורי המשכנתאות קרובים ככל הנראה לשיא ואם הם יישארו סביב רמתם הנוכחית, המכירות יתייצבו בתחילת השנה הבאה", הוסיף שפרדסון.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מגיע לכל המשקיעים בקרוב בארץ
    . 11/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שגם כל הישראלים האהבלים שקנו דירה "להשקעה" יפסידו את כל הכסף חזירים שמנצלים צעירים שאין להם עתיד במדינה
    סגור
  • 2.
    מעניין
    Amizur Nachshoni 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שווה להשקיע ?
    סגור
  • 1.
    לכל ה"משקיעים" בארץ שלוקחים משכנתאות מטורפות
    אורח 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כי "נדל"ן לא יורד רק עולה". ראו הוזהרתם.
    סגור