נדל"ן ותשתיות

ישראל משתפת מניסיונה: משלחת בכירה של כתבי אקלים הגיעה ארצה

הכתבים הגיעו לישראל על רקע משבר המים חמור הפוקד בתקופה האחרונה את מדינות אירופה ומדינות נוספות בעולם, במטרה לסקר את ניהול משק המים הייחודי של הארץ
מערכת ice | 
יחזקאל ליפשיץ מנהל רשות המים (צילום איתי דודי רשות המים)
השבוע נחתה בישראל משלחת כתבי אקלים מרשתות הטלוויזיה וממערכות התקשורת המובילות באירופה, במטרה ללמוד ולסקר את משק המים המשגשג של ישראל. במסגרת הביקור, הם נפגשו עם יחזקאל ליפשיץ, מנהל רשות המים ועם אולגה סלפנר, יועצת מנכ"ל רשות המים וממונה על היחסים הבינלאומיים ברשות ושמעו מהם סקירה מקיפה על המבנה הייחודי של משק המים בישראל, המעניק לישראל ביטחון מים גם בעידן של משבר מים עולמי.
בין מערכות התקשורת המובילות ששלחו נציגים לישראל במסגרת משלחת שאורגנה על ידי EIPA, ארגון הדיפלומטיה הציבורית למען ישראל באירופה, ניתן למנות היומון הבריטי דה גרדיאן, רשת הטלוויזיה CNN, היומון האיטלקי לה רפובליקה, המגזין הצרפתי לה פוינט, הסאנדיי מירור הבריטי, הלה פיגארו הצרפתי, היומון קתימריני היווני, מערכת ליברטד דיגיטל הספרדי ומערכות תקשורת מובילות נוספות.
 
הקיץ האחרון הכה בתדהמה מדינות רבות באירופה ובעולם, שנקלעו למשבר מים מהחמורים שהן ידעו בעשרות השנים האחרונות. שינויי האקלים גררו גלי חום כבדים, שיחד עם מחסור במי גשמים הביאו להתייבשות של נהרות ומקורות מים חיוניים. מדינות מסוימות כמו צרפת, בריטניה וסין הטילו הגבלות השקיה באזורים נרחבים כתוצאה ממחסור חמור במים.
 
בשונה מהמתרחש בעולם, משק המים בישראל משגשג בזכות ניהול מקצועי, הקמת מתקני התפלה המספקים כ־70% מהמים לצריכה הביתית בישראל, חיסכון ויעילות באספקת המים ומחזור מי ביוב לענף החקלאות. בשנים הקרובות יוקמו מתקני התפלה נוספים, שיגדילו באופן ניכר את כמויות המים המותפלים בישראל. לצד השימוש המוגבר בהתפלה, כ־85% מהמים המוזרמים להשקיה חקלאית בישראל מגיעים ממי קולחים (מי שפכים מטופלים), וישראל היא מהמובילות בעולם בתחום זה.
יחזקאל ליפשיץ מנהל רשות המים: "משבר המים העולמי גרר אחריו גל עלייה בהתעניינות של מדינות רבות בעולם במודל משק המים המשגשג של ישראל. העובדה שישראל לא חוסכת בהשקעות שכוללות גם תכנון והקמת מתקני התפלה נוספים, יחד עם ניהול משק מים בצורה מושכלת ומרוכזת תחת מטרייה אחת של רשות המים, מציבה את משק המים הישראלי צעד אחד קדימה לפני העולם. רשות המים תמשיך להעניק מהידע ומהניסיון שלה למדינות אחרות הנמצאות במצוקת מים קיומית".
אולגה סלפנר, יועצת מנכ"ל רשות המים וממונה על היחסים הבינלאומיים ברשות: "אנו שמחים על ההתעניינות של עיתונאים מאמצעי תקשורת מרכזיים במדינות אירופה בניסיון הישראלי לניהול אינטגרטיבי של משק המים ובפתרונות להתמודדות עם משברי מים והשפעות שינויי האקלים. רשות המים מוקירה את ההזדמנות לחשוף את ההצלחות של ישראל באתגרים מולם ניצבות היום גם מדינות המשופעות במים טבעיים ומקווה כי ניסיוננו המקצועי יוכל לסייע לעמיתיה בעולם".

אולגה סלפנר, יועצת מנכ"ל רשות המים וממונה על היחסים הבינלאומיים ברשות. צילום: איתי דודי רשות המים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה