נדל"ן ותשתיות

מהפכה בתחבורה הציבורית: העיריות ינהלו לכם את הנסיעות

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, להקים רשויות מרחביות לתחבורה, שרת התחבורה מרב מיכאלי: "אחרי 20 שנה של דיבורים, אנחנו עושות ועושים. יאפשר לראשי הרשויות לנהל בצורה חכמה ויעילה, בשיתוף פעולה ובסינכרון, היבטים רבים בתחבורה, לרבות איך ומתי תפעל"
מערכת Ice |  2
תחבורה ציבורית (צילום ויקיפדיה, יחצ)
חרף התנגדות גדולה מאוד של מפלגות האופוזיציה שטענו כי מדובר ב'מחטף', הממשלה אישרה היום (ראשון) באופן רשמי, תכנית רב שנתית ארצית להקמת רשויות מרחביות לתחבורה, המהוות חוליה מקשרת בין הרשויות השלטון המקומי לשלטון המרכזי. 
כל רשות מקומיות תשויך למרחב תחבורתי ללא יוצא מן הכלל, לפי זיקות תחבורתיות בין הרשויות. כל המרחבים התחבורתיים ינהלו את התחבורה והתנועה במרחב על בסיס סמכויות ותפקידים שמשרד התחבורה והרשויות יעבירו להן, לפי רמת הבשלות. 

הרשויות המרחביות לתחבורה יפעלו בשלב הראשון כרשות תמרור מקומית, יזמו תכניות לתחבורה ציבורית ויתכננו ויבצעו פרויקטים תחבורתיים משותפים, כאשר בכל רשות מרחבית תמונה מועצה מייצגת לכל הרשויות במרחב. בהמשך, עם קידום החקיקה, יואצלו לרשויות סמכויות נרחבות לפרסום והפעלת מכרזי תחברה ציבורית, אכיפה ועוד. 
תוך חודש יפרסם משרד התחבורה טיוטת התקנות להקמת הרשות המרחבית לתחבורה במטרופולין ירושלים, ועד אפריל 2023 תוקם הרשות המרחבית לתחבורה במטרופולין דן. התכנית הרב שנתית תקבע יעדים להקמת רשויות מרחביות גם במטרופולין חיפה ובאר שבע ובשאר המרחבים התחבורתיים כולל בנגב ובגליל. 
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי מסרה: "תוכנית שיכולה להפחית את העומס בכבישים עוכבה במשך 25 שנה. היום, שמנו לזה סוף ואישרנו את המודל של רשויות מטרופוליניות שיתן כח לראשי הרשויות לנהל את התחבורה לטובת התושבות והתושבים כמו שרק הם יודעים. אחרי 25 שנה של דיבורים, אנחנו עושות ועושים. לראשונה, משרד התחבורה יעביר סמכויות לרשויות המקומיות ויאפשר לראשי הרשויות לנהל בצורה חכמה ויעילה, בשיתוף פעולה ובסינכרון, היבטים רבים בתחבורה, לרבות איך ומתי תפעל". 
עוד הוסיפה מיכאלי: "אני מאמינה בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות, שלשמחתי תומכים במהלך, ולכן התעקשתי על המודל  שאישרנו היום בממשלה ויקדם מרחבי תחבורה במטרופולינים בכל רחבי הארץ, ולראשונה גם בנגב ובגליל". 
מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "מדובר במהפכה של ממש שתומכת את תפסיתנו כי התחבורה צריכה להיות מנוהלת מהשטח, בהתאם לצרכים המקומיים והמרחביים. המודל שאושר מאפשר להקים לאלתר רשויות מרחביות לתחבורה, ובהמשך נקדם חקיקה להרחבת סמכויותיהן בהדרגה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מלא מלא מלא תקנים
    גובה 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יהיו הרבה גובים שיצטרכו לאייש. מקווים שלא יגמר כפלופ נוראי כמו הרפורמה הכושלת שרק העלתה את מחירי הנסיעות והפכה את הרכבת לאמצעי תחבורה לא נגיש עבור רבים. בסוף יבוא שר איכותי שיתקן את המחדלים הרבים שעשתה ויעזור לאזרחי ישראל להלחם ביוקר המחיה, ובמיוחד להנגיש את התחבורה הציבורית שהפכה לבלתי מושגת, מגושמת ויקרה עבור אזרחים רבים.
    סגור
  • להפך, הרפורמה טובה
    צפוף 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרכבת התייקרה? זה מה יש. ככה זה כשמתרבים כמו שפנים. נגמר המקום ברכבת ולכן מייקרים אותה כדי שעניים יותר יעברו לאוטובוס ויפנו מקום ברכבת. משמעות קצב גידול שנתי של 2% הוא שכל שנה מצטופפים פה עוד 180 אלף בני אדם. כל שנה! חלק מהם מבקשים לנסוע ברכבת. למה אתה חושב שיהיה לך מקום??? לכן הבחירה היא בין צפיפות של רכבת כמו בהודו לבין ייקור הכרטיס. הגיע הזמן לשאול למה בעצם ממשיכים לעודד פה ילודה. צפוף פה ואם לא יפסיקו לעודד ולסבסד ילודה אז יהיה פה פחות ופחות נעים לגור.
    סגור