רכב

ההורים זועמים והילדים מאחרים: רפורמת התחבורה הציבורית בנתניה נכשלת

לפני כשבועיים ובקרבה לתחילת הלימודים הושקה רפורמת תחבורה ציבורית חדשה בנתניה. על פי דיווחי ההורים הכועסים והתלמידים המתוסכלים הרפורמה נכשלת ובגדול
מערכת ice |  1
אוטובוס אקסטרה בנתניה (צילום ויקיפדיה)
באמצע אוגוסט משרד התחבורה השיק בנתניה רפורמה מקיפה ששינתה את התחבורה הציבורית בעיר באופן כמעט מוחלט. כל הקווים הוותיקים בעיר השתנו, כמו גם המסלולים הקלאסיים והמוכרים, לצד כניסתה של חברת התחבורה אקסטרה באופן אקסקלוסיבי. 
הרפורמה התרחשה כשבועיים טרם פתיחת שנת הלימודים וכעת שזו החלה הכשלים הרציניים בתכנון מעיבים בעיקר על התלמידים ברחבי כל העיר, ללא יוצא מן הכלל. אתר mynet נתניה מדווח וחולק היום את זעמם של ההורים בעיר ואת התסכול הרב שהילדים שלהם חשים. 
קווים רבים ששונה מספרם ומסלולם הוארך נמצאים כעת תחת עומס רב, עקב משך הנסיעה ועקב העובדה שמרבית המסלולים הפכו להיות קווי מאסף ולכן עוצרים בתחנות רבות. כתוצאה מכך לילד לוקח בממוצע כשעה וחצי לחזור לביתו, היות והוא צריך ללכת רחוק לתחנה הייעודית, לחכות זמן רב בתחנות לא מוצלות עם עשרות תלמידים נוספים ואז לא פעם ללכת ברגל כי האוטובוס כה עמוס שהוא לא עוצר. 
ההורים מתלוננים לא רק על התכנון הלקוי של משרד התחבורה, אלא גם על זמן התגובה הלוקה בחסר. רוברט כהן, יו"ר ועד ההורים בבית הספר אורט יד ליבוביץ' בנתניה אמר: "עיריית נתניה כשלה בהיערכות לפתיחת שנת הלימודים, כאשר היא ידעה מראש על השינויים הצפויים בתחבורה הציבורית".
 
המצב הנוכחי הביא לכך שהורים רבים בוחרים להסיע את ילדיהם בבוקר לבית הספר, על מנת שלא יאחרו. לצערם הדבר גורם דווקא להם לאחר לעבודה, לאחר שהם עומדים בפקקים ברחבי העיר יחד עם הורים אחרים שעשו את אותה הבחירה למען הילדים שלהם. החשש כעת כי הדבר יביא גם להגברת השימוש באופניים וקורקינטים חשמליים.
מצד חברת אקסטרה נאמר לאתר mynet כי אין לפנות אליהם בנושא השינוי, היות ומדובר ברפורמה של משרד התחבורה. עיריית נתניה הפנתה לחברת אקסטרה ולמשרד התחבורה, אך ציינה כי היא מנסה לגשר ולהוביל לפתרון. משרד התחבורה הגיב ואמר כי מדובר בזמן צפוי של הסתגלות, אך כי הם בוחנים תיקונים שניתן לבצע ברפורמה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נכשלתם
    רמת בית שמש 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברוכים הבאים למדינת ישראל, כך גם קרה בעיר בית שמש לפני כשנה כשביטלו את הקו שהיה מחבר את דרום העיר למרכז העיר, הקו הכי עמוס בבית שמש!!!!!!!!
    סגור