נדל"ן ותשתיות
מהפכה בכביש העמוס בישראל: הסוף לפקקים המטורפים?
הושק הנתיב החדש באיילון שמתווסף לנתיבים הקיימים ומייצר העדפה רציפה לתחבורה ציבורית באחד הצירים העמוסים בארץ. המקטע החדש שאורכו 4.5 ק״מ יתווסף למקטע הקיים, ובכך ישלים 15 ק״מ רצופים של העדפה לתחבורה שיתופית, לקווי התחבורה הציבורית הבין עירונית לתל אביב, ולהיסעים החינמיים של חניון הנתיב המהיר
מקדימות ומקדימים בדרך. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי ומנכ"לית משרדה מיכל פרנק, ביחד עם סמנכ"ל פרויקטים בחברת נתיבי איילון, עוזי לוין ובכירים נוספים, חנכו היום (חמישי) את "נתיב פלוס" החדש, יאפשר לכלי רכב בהם שלוש או שלושה נוסעים, כולל הנהג, ולנוסעים ולנוסעות בתחבורה הציבורית, לדלג על הפקקים ולקצר באופן משמעותי את זמני ההגעה לכיוון תל אביב-יפו.
הנתיב החדש מתווסף לנתיבים הקיימים ומייצר העדפה רציפה לתחבורה ציבורית באחד הצירים העמוסים בארץ, ממבוא איילון ועד מחלף השלום. המקטע החדש שאורכו 4.5 ק״מ יתווסף למקטע הקיים, ובכך ישלים 15 ק״מ רצופים של העדפה לתחבורה שיתופית, לקווי התחבורה הציבורית הבין עירונית לתל אביב, ולהיסעים החינמיים של חניון הנתיב המהיר בשפירים.
הנתיב החדש נפתח בקיצור לוחות זמנים משמעותי של למעלה משנתיים בפרויקט ה"נתיבים המהירים", שמבוצע על ידי חברת נתיבי איילון. כזכור, לפני כחודש נפתח נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) באיילון דרום (20), ממחלף השלום ועד מחלף וולפסון, שמתחבר לפיצול בין כביש 20 לכביש 1.
נתיב פלוס הוא נתיב רב תפוסה, שבו התנועה מותרת רק לתחבורה ציבורית (אוטובוסים ומוניות) ולרכב המסיע מעל למספר הנוסעות והנוסעים כפי שנקבע בתקנות: 2 או 3 נוסעות או נוסעים לפחות (כולל הנהג.ת). הנסיעה בנתיב פלוס החדש שייפתח, תהיה מותרת בין השעות 06:00 בבוקר ועד לשעה 22:00 לתחבורה ציבורית ולרכב המסיע מעל 3 נוסעות ונוסעים לפחות (כולל נהג.ת).
נתיב פלוס נפתח במסגרת מיזם "הנתיבים המהירים" ו״תכנית המיליון״, שנועדה להקל על הגודש בכבישים ואושרה בממשלה פה אחד לפני כחודשיים. במסגרת התכנית, בין היתר יקדם משרד התחבורה בשנה הקרובה נתיבי העדפה באורך 120 קילומטרים. זאת, במטרה להביא לשינוי הרגלי הנסיעה ולצמצם את השימוש ברכב הפרטי, לטובת נסיעה בתחבורה ציבורית ושיתופית.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: ״אני גאה לעמוד פה היום ובהקדמה של שנתיים לחנוך את הנר"ת החדש שלנו באיילון צפון, הנתיב שהופך את נוסעות ונוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית ל-VIP של משתמשות ומשתמשי הדרך. אחרי שנים רבות של הזנחה, אנו מציבות ומציבים את התחבורה הציבורית והשיתופית בראש הפירמידה, משקיעות בהקמת נתיבים העדפה חדשים וייעודיים, רכישת אוטובוסים ושדרוג תנאי עבודתןם של נהגות ונהגי התחבורה הציבורית, כי רק תחבורה ציבורית ושיתופית מתקדמת תביא להפחתת הרכבים בכבישים ולצמצום הפקקים. סעו ביחד, סעו בתחבורה הציבורית- ככה נגיע מהר יותר. נסיעה טובה".
מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "משרד התחבורה מקדם בעקביות ובמהירות את מדיניותו לעודד תחבורה ציבורית ושיתופית. הארכת נתיב פלוס עד מחלף השלום הופכת את הנסיעה בתחבורה הציבורית והשיתופית לאטרקטיבית עוד יותר, ותחסוך את הפקקים בכניסה לתל-אביב. אנו עם שותפינו בנתיבי אילון משקיעים מאמצים להקדים את לוחות הזמנים לפרויקט הנתיבים המהירים. הנחינו לפתוח כל מקטע העדפה חדש שמוכן לתועלת נוסעות ונוסעי התחבורה הציבורית, עוד לפני השלמת הפרויקט".
עוד ב-
עוזי לוין, סמנכ"ל פרויקטים יזמיים בחברת נתיבי איילון: "בזכות העבודה המאומצת של נשות ואנשי המקצוע אשר עובדים מסביב לשעון בציר העמוס בארץ, אנו משיקים היום עוד מקטע משמעותי אשר מהווה בשורה לנוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית. הנתיב החדש שנפתח באיילון צפון הוא ציון דרך משמעותי בפרויקט "נתיבים מהירים" העתיד לשנות תוך מספר שנים מהקצה לקצה את חוויית הנסיעה של עשרות אלפי ישראלים הנוסעים בכל יום לעבודה בתוואי".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(23):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
22.בקושי שנהיוסי 09/2022/02הגב לתגובה זו0 0בקושי שנה בתפקיד וכבר מחקה את כולםסגור
-
21.נתיבה1 08/2022/28הגב לתגובה זו1 0הנתיבה המהירה הפכה לנתיבה של העדפה אותה הגברת בשנוי אדרת הוסיפו כמה קילומטרות ובזה פתרו את הבעיהסגור
-
20.סגרנו את עניין הפקקים, מה יהיה עם הפקקות? (ל"ת)עברית שפה יפה/ה 08/2022/28הגב לתגובה זו1 0סגור
-
19.והתודות למי? שכחו.יעקב 08/2022/28הגב לתגובה זו2 0ורק שאותה/ו שר/ת תחבור/ה מירב מיכאלי/ה לא ציינה שהיוזמה הברוכה להקמת הנתיב הזה היתה של השר שלפניה, בצלאל סמוטריץ'.סגור
-
18.תל אביב ??סמי שמעון 08/2022/28הגב לתגובה זו0 0טוב מאוד ואמן שיגיע כבר אגרת גודש ..... מתי יגידו את האמת שאני לא רוצים אנשים מבחוץסגור
- טען עוד
-
17.כמה קילומטרות סך הכל המסלוליוסי ויוסה 08/2022/28הגב לתגובה זו1 0ממש לא תקין למה קילומטרים ולא קילומטרות מה האפליה הזאת? מישהו יודע עברית במשרד המטורלל? אולי מישהי?סגור
-
16.בתל אביב מצמצמים כבישים לטובת מסלולים לאופנייםתל אביבי מקורי 08/2022/28הגב לתגובה זו0 0ראש עיריית תל אביב חושב שתל אביב זה העסק הפרטי שלו החזון שלו להפוך את תל אביב לאמסטרדם גובה קורבנות ונפגעים מאופניים קורקינטים ושאר כלים חשמליים . אז בשנים האחרונות צומצמו נתיבים שלמים בתל אביב לטובת הכלים החשמליים מה שגורם לפקקי תנועה מטורפים שלא היו לפני כן. ומי שמתכנן את כל הבלגן הזה בתנועה הוא אדם שנוסע בתחבורה הציבורית וכפי הנראה נהגי תל אביב לא מעניינים אותם לא מספיק שאין חנייה (מאות חניות גם נלקחו לטובת אוטותל ועומדות ריקות בזמן שנהגים מסתובבים שעות לחפש חנייה )אז עכשיו אין כבישים. אבל אולי זו המטרה להמאיס את הנהיגה בתל אביב עד כדי כך שיעברו לתחבורה הציבורית ולאלה המגיעים מחוץ לתל אביב לעולם לא ירצו להיכנס שוב עם רכב .סגור
-
15.חוזק השרשרת תלוי בחוליות החלשותד"ר משה בקר 08/2022/28הגב לתגובה זו1 0הנתיב להעדפת התחבורה הציבורית הוא חוליה אחת בשרשרת. התנאי העיקרי להעדפת תחבורה ציבורית ולהעביר נהגים/ות ונוסעים/ות מהרכב הפרטי לאוטובוסים ותח"צ הוא רמת שרות גבוהה של התח"צ ביחס לרכב הפרטי. כל עוד שלא יפתרו בעיות של קישוריות בניידות, זמינות, תדירות, פריסה, שרות בק"מ ראשון/אחרון, נוחות, ועוד, הנוסעים/ות לא יעברו לאוטובוסים, ונתיבי ה"תפוסה המירבית" יהיו נתיבים מבוזבזים... חומר למחשבה... הפתרון הוא לא רק בתוספת נת"צים, אלא פתרון מערכתי והוכחה תודעתית לציבור שאכן התח"צ עדיף על הרכב הפרטי התקוע בפקק והמעורב בתאונות...סגור
-
14.לא יעזורתנו שם לטוקבקיסט 08/2022/28הגב לתגובה זו1 0תוסיפו גם עוד 3 נתיבים, זה לא יעזור אז תצליחו להזיז את את העומס כמה מטרים קדימה וליצור פקקים גדולים יותר בכמות במקסימום יעלו מספר התאונות בכביש. הדבר היחיד שיכול לפתור את זה זה ליצור מקטעי כביש חדשים מנק' שלא מחוברות כרגע כדי לדלל את העומס. תעשו לעצמכם ולנו טובה תעסיקו מישהו שמבין בגרפי זרימה ותחשבו לפני שאתם בונים רק בתי מגורים על התשתיות לפני זה.סגור
-
13.אי אפשר לקרוא עם העברית המשובשת שלכםהרגתם 08/2022/28הגב לתגובה זו6 0כשתחליטו לכתוב בעברית תגידו בעיתונות אמורים לכתוב בעברית תקינה ולא בגימיקים של נשים שרוטות במוחסגור
-
טובמעניין 08/2022/28הגב לתגובה זו0 0בכל זאת יאיר נתניהו עובד פה. אז מה ציפית חחסגור
-
12.חלמאיםיוני2 08/2022/28הגב לתגובה זו1 0חכמי חלם לוקחים נתיב קיים ואופכים אותו לנתצ וכך נפתרה בעיות העומססגור
-
11.עד מתיחכם בלילה 08/2022/27הגב לתגובה זו1 0די להמצאות ודי לשקרים תתחילו לעשות משהו למען התושבים, מספיק להמציא שטופות תרחיבו כבישים ולא כל שנה אלא פעם אחת תוסיפו עוד 2 נתיבים .. אולי תגבילו כל משפחה עד 2-3 רכבים תנסו לחשוב מחוץ לקופסא חלאס לבזבז לבזבז לנו את הכסף מהתקציב, חלאס לצבוע כל פעם את המדרכות זו סתם שיטה לבזבז תקציב ולעשות כלום (מדינת הקומבינות) מספיק לקצר נתיבים פשוט כל הזמן אותה מנטרה נמאס מכל אוכלי החינם .. !!סגור
-
10.אני רואה שמרב מיכאלי חדרה למערכת אייסמה שם הכתב 08/2022/27הגב לתגובה זו3 0נראה כאילו הכתבה ממש נכתבה על ידה.סגור
-
9.שרת התחבורה דואגת לתל טביב .כביש החוף בלתי אפשריהעומד בפקקים 08/2022/27הגב לתגובה זו3 0כל בוקר אפילו באוגוסט פקק מטורף באיזור נתניה כל הצפוניים נתקעים שעות בפקק .אני מסתכל ימינה ושמאלה ואף אחד לא עובד צפוי רק בעוד שנתיים .ייאוש .אבל לתל אביב שרת ההוא/היא מקדימה את הזמנים .לביתה היא דואגת .מה עם תושבי הצפון הוא/היאסגור
-
8.נדפק לכן לכם הראש למה כולכן כולכם מדברים כמו מירב מיכאלאמא מודאגת 08/2022/27הגב לתגובה זו3 0תפסיקו עם השטויות האלה מיצידי תדברו רק בלשון נקבה גם זה בסדר אבל לחזור כל פעם על זכר ונקבה זה מיותר וביזבוז אנרגיה אם בכל זאת לא רוצים להפלות אז בשנים הזוגיים לדבר בלשון זכר ובשנים האיזוגיים לדבר בלשון נקבהסגור
-
7.מעולה. עכשיו רק צריך שתהיה תחבורה ציבורית טובה! (ל"ת)בחור ת״א 08/2022/26הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.הוסיפו ציר למה לא צירה?זעייביש 08/2022/26הגב לתגובה זו4 0אם כבר הרחיבו הרחבה למה הוסיפו ציר ולא צירה או לפחות כבישה ובכלל ציר שייך לנקבה?!סגור
-
5.נחייה ונראהרמי 08/2022/26הגב לתגובה זו0 0פקקים באורך מאות קמ וזה מה שיסיים את בעית הפקקים ?סגור
-
4.לא עשו כלום!!! לקחו נתיב,וסימנו כציבוריאבו עלי הסבתא 08/2022/26הגב לתגובה זו0 0יותר פקקים!!! לקחו נתיב קיים,וסימנו כנתיב ציבורי,כלומר הרכבים הרגילים,יהיו יותר בפקקי תנועה,ונתיב אחד,יהיה בעיר ריק,עם אוטובוסים,פעם בחצי שעה,זה גאוניסגור
-
3.נתיב תחבורה ציבורית זה פתרון רעt 08/2022/26הגב לתגובה זו0 0רוב הזמן הנתיב לא יהיה מנוצל. כדי להפחית פקקים, צריך אגרת גודש, שתאפשר ניצול כל הנתיבים וזרימה שוטפת של התחבורה.סגור
-
2...ולמקורבים. באמת מעצבן הפקקגאון 08/2022/26הגב לתגובה זו0 0אנשים רגילים יכולים להמתיןסגור
-
1.נוסעות או נוסעיםמוטיש 08/2022/26הגב לתגובה זו2 0איך אישה אחת משוגעת מצליחה לשגע את השפה שלנו ואין פוצה פה. מה היה לך רע אם ברבים זה בזכר, את מי לכול הרוחות זה מעניין וכמה זה מסרבל את השפה. בקיצור נוסעות ונוסעים בתחת שלי העיקר שלא יהיו פקקים. אגב, על זה היא לא נורא מתעקשת ואת הנתיב הזה כבר סלל מישהו אחר.סגור