נדל"ן ותשתיות
נחשפו ההצעות למכרז הרכבת הקלה: אלו 4 המתמודדות בפרויקט
הוגשו הצעות מצד שיכון ובינוי יחד עם אגד, ALSTOM יחד עם אלקטרה, אלייד ומנרב, , CAF ושמיר ודן, דניה סיבוס וקומסה במכרז הרכבת הקלה בירושלים – הקו הכחול, הכרזה על הזוכה צפויה בחודש נובמבר 2022
אתמול (שלישי), הוגשו 4 הצעות למכרז להקמה ותפעול של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. את המכרז מנהלת ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה, עיריית ירושלים ובשיתוף צוות תכנית אב לתחבורה, בראשות סגן החשב הכללי, יובל רז.
הקבוצות הרב לאומיות שהגישו את הצעותיהן, מורכבות הן מהחברות הבינ"ל המובילות בתחום ייצור, אחזקה, והפעלת מערכות רכבות והן מחברות התשתית והבנייה המובילות בישראל. הקבוצות שהגישו את הצעותיהן במכרז הן שיכון ובינוי ואגד, ALSTOM, אלקטרה, אלייד ומינרב, CAF ושפיר, דן, דניה סיבוס ו COMSA. הפרויקט בשיטת ה- PPP, יהיה מהפרויקטים הגדולים ביותר בישראל שנעשה בשיתוף המגזר הפרטי עד היום.
הפרויקט כולל, בין היתר, הקמת תשתית רכבת קלה חדשה באורך של כ-20 ק"מ בעלת מקטע עילי מצומת רוזמרין בדרום העיר, לאורך דרך חברון, קרן היסוד ורחוב קינג ג'ורג' במרכז העיר, מקטע תת קרקעי באורך של כ-2 ק"מ במרכז העיר אשר כולל 3 תחנות תת קרקעיות, והמשך מקטע עילי דרך הר חוצבים ושכונת רמות בקצה הצפוני של העיר. כמו כן, שלוחה ממתחם "התחנה" דרך עמק רפאים ושכונת תלפיות לכיוון מרכז התחזוקה (דפו) במלחה, בנוסף במסגרת המכרז צפויה לקום שלוחת הקו הסגול מהדסה עין כרם במערב, דרך קריית יובל ועד שכונת מלחה תלפיות.
במסגרת ההסכם הזכיין יפעיל כ- 66 רכבות קלות ויהיה אחראי על תחזוקה והפעלה של תשתיות הפרויקט ובכלל זה המסילות, מתחמי הדפו הקרונות והמערכות. הפעלת החלק הראשון של הקו מתוכננת ל-2028 והפעלה מלאה ב-2030.
משה ליאון, ראש עיריית ירושלים: "היום הוא נקודת ציון נוספת בדרך להפיכתה של העיר ירושלים למובילה לאומית בתחבורה ציבורית. בימים אלו, אנו משלימים את עבודות התשתית להקמת הקו הירוק ואת הנחת המסילות בהארכות לקו האדום, כפי שהוגדרו במכרז הקודם לפרויקט ה- JNET ועם השלמתן רשת הרכבות הקלות בירושלים תבצע כ-400 אלף נסיעות נוסע ביום".
עוד אמר: "תושבי ירושלים נהנים כבר היום מפעילות עניפה של הרכבת הקלה ושביעות רצונם מהווה מבחינתנו תמריץ להמשיך ולפתח את המערכת. עיריית ירושלים תעשה הכל כדי לייעל את העבודות על מנת שהתושבים יהנו בתום העשור הנוכחי מרשת הסעת המונים יעילה ומהירה לכל חלקי העיר".
עוד ב-
החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג: "מדובר בפרויקט בהיקף גדול של כ-14 מיליארד שקלים. הקו הכחול מתווסף לרשת קווי ה-JNET שבתהליך הקמה והפעלה, מדובר בפתרון תחבורתי רחב היקף שיסיע כ-250,000 אנשים מדי יום. מכרז זה ישפר משמעותית את רמת השירות בתחבורה הציבורית בעיר ירושלים, יסייע להתפתחות העיר, יצירת מקומות עבודה חדשים ולתיירות".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה