נדל"ן ותשתיות

אושרו התוכניות שיובילו למתיחת פנים משמעותית בבת ים

התכניות המפורטת להתחדשות עירונית במתחם שפרבר ומתחם שער יוספטל בבת ים, במימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אושרו להפקדה על ידי הועדה המחוזית תל אביב. וכמה יח"ד חדשות ייבנו?
אור בוקר |  4
בת ים התחדשות עירונית (צילום הדמייה וויופוינט)
התכניות המפורטות להתחדשות עירונית במתחמי שפרבר ושער יוספטל בבת ים, אושרו להפקדה על ידי הוועדה המחוזית. מדובר בתוכניות המקודמות על-ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עיריית בת ים ומינהלת ההתחדשות העירונית.
התוכנית להתחדשות עירונית במתחם שפרבר ממוקמת בכניסה הדרומית לעיר בת ים, בסמוך לתחנת רכבת "קוממיות", תחנת רכבת קלה ותחנות אוטובוס של "מהיר לעיר".
המתחם גובל מצפון ברחוב קרן היסוד ומדרום ברחוב הקוממיות. בתחומו עוברים הרחובות שפרבר ואנה פרנק. בתחום התכנית המשתרע על שטח של כ-50 דונם, קיימות כיום כ-270 יחידות דיור. במקומן מתוכננות כ-1,190 יחידות דיור, מתוכן 200 יחידות דיור מיוחד, כ-22,000 מ"ר לתעסוקה, כ- 12,600 מ"ר למבני ציבור, וכ-5,900 מ"ר מסחר.
התוכנית מציעה את שיפור והגדלת מערך השטחים הציבוריים הפתוחים והבנויים בתחומה, חיבור למרקם העירוני הקיים לרבות קישוריות לתחנות התחבורה הציבורית הסמוכות.
התוכנית להתחדשות עירונית במתחם שער יוספטל ממוקמת בכניסה לעיר בת ים ובצומת מרכזי של תנועה בעיר, בסמוך לתחנת רכבת "יוספטל", תחנת מטרו מתוכננת, תחנת רכבת קלה ותחנות אוטובוס של "מהיר לעיר".
המתחם גובל מצפון ברחוב יוספטל, ממערב ברחוב אלי כהן, מדרום ברחובות רזיאל והעמק וממזרח בנתיבי איילון. בתחום התכנית המשתרע על שטח של כ-62 דונם, קיימות כיום 490 יחידות דיור. בשטח התוכנית מתוכנן מתחם עירוני אינטנסיבי שיכלול 1,215 יחידות דיור, כ-115,000 מ"ר לתעסוקה, כ- 35,000 מ"ר למבני ציבור, וכ-8,700 מ"ר מסחר.
התוכנית כוללת גם שני מבנים לשימור, שאחד מהם הוא מבנה "האונייה" ברחוב יוספטל, שיהפוך למבנה ייצוגי של הכניסה לעיר עם שימושי תעסוקה ומסחר. מרחב התוכנית כולל מערך שטחי ציבור בנויים ופתוחים ומתוכנן כמרחב מוטה תחבורה ציבורית והליכה, תוך מתן דגש על קישוריות אל תחנות התחבורה הציבורית ואל פנים השכונה.
 
אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "שני הפרויקטים של ההתחדשות העירונית בבת ים מצטרפים לתנופת ההתחדשות בעיר. הפרויקטים לא רק שיוסיפו מספר רב של יחידות דיור ויאפשרו לשכונות לצמוח, אלא שתכנונם יביא לעלייה באיכות החיים בשכונה עם הוספת שטחי מסחר, תעסוקה ומרחבים ציבוריים לטובת כלל התושבים. שיתוף פעולה עם עיריית בת ים הצליח להביא לתוצאה זו עבור התושבים".
צביקה ברוט, ראש עיריית בת ים: "העיר בת-ים נמצאת בתנופת קידום חסרת תקדים בשנים האחרונות, תוכניות מתחם שפרבר ושער יוספטל יוסיפו מאות יחידות דיור, ירחיבו את שטחי התעסוקה והמסחר ויתנו מענה נרחב לתושבי העיר. מדובר בבשורה גדולה עבור תושבי העיר, שייהנו משדרוג האזור כולו".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הבעיה שאין ראיה כוללת ומעוף . כל תוכנית נקודתית בלי
    אחת 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחשבה על תכנון וצרכים חברתיים . ציפוץ זה לא התחדשות. ישנם עוד 3 תוכניות בהמשך שלא נלקחות בחשבון . בכל תוכנית תוקעים עשרות אלפי מ"ר מסחר ותעסוקה , בלב שכונת מגורים , ללא דרכי גישה . די ! זה סיוט וירידה באיכות חיים , למרות מצב הבתים , לוקחים כבני ערובה את התושבים , לתת דירות חדשות תמורת ציפוף פי 4 ויותר . אסון .
    סגור
  • 3.
    פייק ניוז
    שרת התקשורת 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הטרנד העכשווי לשווק את בת-ים למשקיעים, גורם לכל הכותבים לסחרור מילולי הגובל בשילשול חסר מעצורים של שטויות ואחיזת עיניים של קוסם סוג ז'. המטרו לא יעבור בבת-ים - ראבאק אולי תבדקו לפני הקשקשת?! עיר אפלה וחשוכה תרתי-משמע... חושך על פני תהום! נסיעה תמימה הופכת למסע פקוק אל האבדון. ראש עיר אסון - שהלוואי שמישהו יאהב אותי כמו שהוא אוהב להצטלם ולהאדיר את עצמו! עסוק בעיקר בקמפיין מתמשך לטובת עצמו. דיבורים כמול חול... כבר סיפרתם על ההומלסים בסמוך לתוואי הרכבת הקלה? על פושטי היד מול שדיעה נוגה בטיילת? על מכירות נדל"ן שנעשות ע"י רוכשים שאין מצב שיגורו בעיר הזאת אי-פעם? אפרופו הגיבורים שלנו - מועדון "חבר". כאוס, כיעור מתמשך, עזובה, פחי צפרדע באמצע שכונות - כאילו לא התקדמנו משנות השישים - מצדיקים ארנונה מטורפת! והברוט מתלהב שהוזיל את הארנונה בשלושה וחצי ש"ח... שמישהו ידרוך חו על האש...ך. אמן!
    סגור
  • 2.
    שום מתיחת פנים לא תעזור. רק חילופי אוכלוסין (ל"ת)
    הב 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    מחנה ריכוז
    בת ים שלי 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עוד מעט חומות, וזהו. צפיפות האוכלוסין מקום ראשון בעולם
    סגור