נדל"ן ותשתיות

שוק הבתים החדשים בארה"ב ספג פגיעה קשה, וזו הסיבה

עלייה בביקושים עצרה את המכירות בחלק מהשווקים ומשבר הקורונה מוביל לעיכוב של ממש בהגעת הסחורות. ואיך מתמודדים עם התופעה?
מערכת ice | 
פרסום בארה"ב (צילום pixabay)
פגיעה לא פשוטה מתחוללת לאחרונה בשוק הבתים החדשים בארה"ב. עד כדי כך חמור המצב, שמעבר לעצירת קצב הבנייה, חלק מהרוכשים נאלצים לעיתים לעבור לבתים שבנייתם טרם הסתיימה.
על פי הדיווח של הוול סטריט ג'ורנל, עלייה חדה בביקושים הובילו את חברות הבנייה להיקף פעילות גדול יותר. אלא שאותו גידול בשל מחסור בדיור התברר כחרב פיפיות. בלא מעט מקרים נאלצו יזמים לעצור מכירות בחלק מהשווקים ולא הצליחו לעמוד בקצב הביקוש. זאת ועוד, התפרצות הקורונה יצרה בעיה קשה של סגירות מפעלים ונמלים פקוקים, מה שמונע את הגעתן של סחורות הנחוצות להשלמת הבנייה – בכלל זה דלתות וחלונות, כמו גם מוצרי חשמל שונים.
הניסיונות למצוא פתרונות לא פשוטים וכוללים חיפוש אחר חלופות שמטבע הדברים לרוב יקרות יותר. מצד שני, עלות גבוהה עדיפה בהרבה על הקפאת פרויקטים, תקיעתם בצנרת, דחייתם לפרקי זמן לא ידועים וכפועל יוצא גם הפרת התחייבויות שונות מול אותם רוכשים.
בהקשר של המחזור בחומרים, יש לציין כי הסיבה היא שורה של בעיות בשרשרת האספקה שפוגעות בתעשייה ברחבי העולם. בכלל זה, משבר האקלים דוגמת סופות קשות בטקסס ולואיזיאנה שפגעו בייצור חומרי הבניין, מחסור בשבבים הנחוצים למכשירי חשמל שלא הגיעו במועדם וכמובן מחסור בכוח אדם במפעלים בכלל, ובאלו המספקים חומרי בניין בפרט.
 
נשיא חברת בנייה בקנזס הציג לא מעט קשיים עמם נאלצת החברה להתמודד. במסגרת זו החליף את סוג חומרי הבידוד בעקבות סופות שפגעו בטקסס בשנה שעברה והיקשו על השגת לוחות בידוד העשויים מתוצרי נפט.
החומרים החדשים כרוכים בעלות נוספת של כ־20 אלף דולר לעלויות של שני פרויקטים שהקימה החברה. מנגד, לו היה ממתין ללוחות הרגילים והסטנדרטיים, הפרויקט היה נדחה לפרק זמן ממושך המוערך בין 6-9 חודשים, דבר שהחברה לא יכלה להרשות לעצמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה