השוק

כך ארצות הברית תממן את טריליון הדולר לשיפור התשתיות

הבית הלבן אומר שסגירת "פער המס" תעזור לשלם את התכנית לשיפור התשתיות במדינה שנמצאים במצב רע מאוד. אם ארה"ב לא תשנה את אופי האכיפה ,היה מדובר באובדן של 7 טריליון דולר בעשור האחרון
כפיר אדר | 
גו ביידן (צילום Matty Stern US Embassy)
הצעת חוק התשתית בגובה של טריליון דולר עברה את הסנאט הלילה (אור לרביעי) עם 69-30 קולות לזכות הדמוקרטים, והבטיחה לספק 550 מיליארד דולר לגשרים ולכבישים המתפוררים של ארצות הברית, כמו גם לשדות תעופה ועבור תשתיות של כלי רכב חשמליים.
הבית הלבן הציע מספר מקורות מימון להוצאה, אחד מהם מספק למס הכנסה (IRS) כמעט 80 מיליארד דולר כדי שיוכל לסגור את מה שמכונה "פער המס". הוראות במסגרת התקציב הכספי לשנת 2022 של ממשל ביידן יסייעו בהרצת השירות אם הם נתמכים על ידי מחוקקים. ההצעה תעזור למס הכנסה להחזיר הכנסות נוספות ממסים בעשר השנים הבאות.
מהו פער המס? במילים פשוטות, פער המס הוא ההבדל בין הסכום המשוער של מסים שחייבים למס הכנסה לבין הסכום שהוא מקבל מדי שנה. "זוהי חבות המס האמיתית שמס הכנסה יכול לחשב בהשוואה למה שמשולם בפועל מרצון ובזמן", מסביר מארק סטבר, קצין המס הראשי של ג'קסון יואיט שירותי מס.
מס הכנסה מעריך כי 83.6% מהמיסים משולמים מרצון ובזמן, וכי בסופו של דבר 85.8% מהמסים נגבים לאחר האכיפה. האומדן העדכני ביותר של מס הכנסה מעמיד את פער המס על 441 מיליארד דולר בשנה, המחושב על פי נתונים משנות המס 2011, 2012 ו-2013. מספר זה מצטמצם מעט ל-381 מיליארד דולר כאשר נלקחים בחשבון איחור בתשלומים ומאמצי האכיפה של מס הכנסה.
ניתוח משרד האוצר שפורסם באביב אמר שאם כל הדברים יישארו זהים, הפער יעלה ל-7 טריליון דולר במהלך העשור הקרוב. בנוסף לאובדן של יותר מ-33,000 עובדים בין 2010 ל-2020, כולל ביקורת החזרות וגביית מסים שלא שולמו, מס הכנסה התמודד עם צבר בעיות מס הקשורות למגפה. CNBC דיווחה בעבר כי בעוד שמספר המיליונרים כמעט הוכפל מאז 2012, ביקורות המס ירדו ב -72%, ל-11,331 בשנת 2020, לעומת 40,965 בשנת 2012.
"למס הכנסה אין רק פחות אנשים מאשר בעשור שעבר, הם קיבלו הרבה מאוד אחריות חדשה שעליהם לדאוג להם", אמר סטבר, כשהוא מציין מטבעות קריפטוגרפיים, זיכויי מס חדשים ובדיקות גירוי כעבודות נוספות על צלחתו. סגירת הפער הזה, טוען הבית הלבן, תסייע לממשלה לגבות מיליארדי דולרים שהיא כבר חייבת ולהשתמש בכספים אלה כדי להניע יוזמות חדשות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה