נדל"ן ותשתיות

הנהלת נמל חיפה תפטר עובדים בניגוד להסכם? כל הפרטים המלאים

קבוצת אדאני-גדות, אשר רכשה את נמל חיפה, צפויה להפסיק את פעילתה בתחום המטען הכללי ולפטר עובדים. אותו תרחיש דרמטי עשוי להתקיים על רקע עניין האוצר והתחבורה להעניק הקלות לנמל המפרץ ולנמל של חברת מספנות ישראל

מערכת ice | 
נמל חיפה (צילום ליאור פתאל)
בניגוד להתחייבות שקיבלה על עצמה בשנת 2023 אשר נוגעת לרכישת נמל חיפה, קבוצת אדאני – גדות צפויה להפסיק את פעילותה בתחום המטען הכללי ולפטר לא מעט עובדים. לאחר שהובא לידיעתו של אודי שרון, מנכ"ל חברת נמל חיפה, כי משרד האוצר והתחבורה מעוניינים להעניק הקלות לנמל המפרץ ולנמל של חברת מספנות ישראל, שיגר שרון מכתב לשלומי הייזלר, המשמש כמנכ"ל משרד האוצר ולמשה בן זקן המכהן כמנכ"ל משרד התחבורה. 
לטענתו של שרון, אותן הקלות מנוגדות למידע שנמסר לקבוצת אדאני גדות, בטרם הגשת הצעתה לרכישת נמל חיפה ואלו אף עלולות לפגוע באופן משמעותי בנמל. במכתב להייזלר ולבן זקן, טוען שרון כי על פי מתווה ההקלות המוצע של משרד התחבורה ומשרד האוצר, ההיתר שהוענק לרציפים 7 ו-8 בנמל המפרץ יוארך, פעולה אשר נועדה לסייע בפריקת מטען כללי אשר אינו נכלל במכולות.
תוקפו של היתר הרציפים המצוינים תם לאחר שבתקופת הקורונה העניקה שרת התחבורה לשעבר מירב מיכאלי ולכן בימים אלו מעוניינים משרד האוצר והתחבורה להיתר נוסף בכדי לקדם את התחרות בענף.
אותו מהלך מתקיים בניגוד להבטחה שניתנה לקבוצת אדאני – גדות בנושא, כאשר פריקת מטען כללי תתאפשר ברציפים אלה רק לאחר שהיקף תנועת המכולות בנמלים תגיע ל-4.9 מיליון TEU בשנה. על פי שרון, אותו היקף צפוי לא לפני שנת 2033.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה