השוק

הבעלים של נמל חיפה מסתבך בארה"ב? זו החקירה שנפתחה

האם קבוצת אדאני, השולטת על נמל חיפה, מסתבכת? הרגולטורים בארה"ב בודקים את דו"חות החברה בעקבות דו"ח של חברת מחקר ההשקעות הינדנבורג ריסרץ'
מערכת ice |  1
גאוטם אדאני (צילום פלאש 90/ שיר טורם, shutterstock)
הרגולטורים בארה"ב בודקים את קבוצת אדאני – הקונגלומרט בהודו שבראשו עומד גאוטם אדאני – לאחר שדו"ח של מוכר בחסר האשים את החברה בשימוש בתאגידים בחו"ל כדי לתמרן את מחירי המניות שלה. חברת מחקר ההשקעות הינדנבורג ריסרץ' פרסמה מוקדם יותר השנה דו"ח חריף שטען כי "קבוצת אדאני עסקה במניפולציות בוטות של מניות והונאות חשבונאיות במהלך עשרות שנים".
טענה זו קיבלה חיזוק גם מקבוצת חקירה מניו יורק שהעלתה חששות לגבי החוב הגבוה של קבוצת אדאני, וטענה שהיא מחקה יותר מ-11 מיליארד דולר מערך המשקיעים. בחודשים שלאחר הדיווח, משרד הפרקליטות של ארה"ב בברוקלין, ניו יורק, הוציא זימונים למשקיעים מוסדיים עם אחזקות גדולות, כך סיפר לבלומברג גורם המכיר את פרטי החקירה.

לפי הדיווחים, רשות ניירות ערך חוקרת גם את קבוצת אדאני, שמובלת על ידי המנכ"ל אדאני, האיש ה-19 בעושרו בעולם עם הון של 61.4 מיליארד דולר. יש לציין כי בקשת מידע מהמשקיעים של קבוצת אדאני אינה מבטיח שהרגולטורים בארה"ב יגישו הליכים פליליים או אזרחיים על הקבוצה.
קבוצת אדאני דיווחה על הכנסות של כמעט 117 מיליארד דולר בשנת 2022, ויש לה פורטפוליו של חברות המשתרע על שדות תעופה, נמלים ימיים (כולל נמל חיפה), פחם, אנרגיה מתחדשת ועוד.
בדו"ח המחקר של הינדנבורג נמצא שישנן 38 ישויות שפעלו מהאי מאוריציוס, ועוד אחרות שפעלו בקפריסין, איחוד האמירויות, סינגפור ואיים קריביים רבים, שנראה כי נשלחטים על ידיו אחיו הבכור של אדאני, וינוד, או מקורבים.
"לרבים מהגופים הקשורים לווינוד אדאני אין סימנים ברורים לפעילות, כולל אין עובדים מדווחים, אין כתובות או מספרי טלפון עצמאיים ואין נוכחות מקוונת משמעותית. למרות זאת, הם העבירו ביחד מיליארדי דולרים לגופים פרטיים ורשומים בקבוצת אדאני, לעיתים קרובות ללא חשיפה נדרשת לגבי אופי הצד הקשור של העסקאות", נטען במחקר.
החוקר זיהה את וינוד כ"דמות חמקמקה" ש"נמצאת בקביעות במרכז החקירות של הממשלה על אדאני על תפקידו לכאורה בניהול רשת של גופים בחו"ל המשמשים לסיוע בהונאה". הדו"ח כלל גם 88 שאלות לאדאני עצמו.
"אם גאוטם אדאני מאמץ שקיפות, כפי שהוא טוען, הן צריכות להיות שאלות שקל לענות עליהן. אנו מחכים לתגובתו של אדאני", נכתב בהודעה.
קבוצת אדאני פרסמה תגובה בת 413 עמודים בה השוותה את עובדי המחקר לברני מיידוף ואף דחתה את ההאשמות וכינתה את הדו"ח "מתקפה מחושבת על הודו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מכירת נמל חיפה לאדני היא חרפה. הכל תרמית
    מינה 06/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד יתברר ו את תצא לאור כמו ה בארהבחקירה
    סגור