נדל"ן ותשתיות
עיכובים בפרויקט המטרו? הסכסוך בין משרדי האוצר והתחבורה נמשך
הנה באה הרכבת? לאחר שמשרדי האוצר והתחבורה לא הגיעו להסכמה על מועמד ראוי לניהול רשות המטרו, למשרד התחבורה לא נותר ברירה אלא לפרסם מכרז חדש. האם המצב הנוכחי יוביל לעיכובים בבנייה?
פרויקט המטרו הוא מערכת רכבות תחתיות שעתידה לפעול באזור גוש דן, ונחשב למיזם הממשלתי היקר והמורכב ביותר בתולדות מדינת ישראל. לפי משרד התחבורה, הפרויקט צפוי להתחיל לפעול באופן חלקי בשנת 2034 ובאופן מלא בשנת 2037, אך מאז החלה הבנייה, חוותה המערכת שורה של עיכובים, וכעת נוסף עיכוב נוסף.
כבר לפני כמה חודשים, משרד התחבורה פרסם מכרז לגיוס מנהל לרשות המטרו, אך טרם נבחר מועמד. הסיבה לכך היא שמשרדי התחבורה והאוצר לא הצליחו להגיע להסכמה על מועמד ראוי ומקובל על שני הצדדים.
בעקבות כך, למשרד התחבורה לא נותרה ברירה אלא לצאת למכרז חדש לגיוס מנהל הרשות. במודעות הדרושים, שפתוחות להגשה עד ה-14 בנובמבר, נכתב כי מי שיתקבל לתפקיד יהיה אחראי על הקמת רשות המטרו, איוש תפקידים והכשרת צוות העובדים, ניהול תקציב של 150 מיליארד שקל, וכן ניהול יחידה צפויה למנות 30 עובדים.
בחוק ההסדרים נכתב שישנה אפשרות שמנהל רשות המטרו ישמש גם כיו"ר נת"ע, אולם החוק נוסח בצורה עמומה שאינה מתייחסת למצב שבו יש יו"ר מכהן. עוד לא ברור האם העיכובים במינוי מנהל הרשות יגרמו גם לעיכובים בבנייה, אך ישנו סיכוי סביר שהמצב ישפיע על כך.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה