רכב

פרויקט המטרו משנה כיוון: מי תקבל 1.4 מיליארד שקל במכרז הענק?

מהפכה בפרויקט המטרו: לאור החששות שהועלו בנת"ע בנוגע לעומסים הצפויים בצריכת החשמל בגוש דן ובשל הרצון לשפר את שירות קווי המטרו בישראל בנת"ע יוצאים במרכז על מנת להקים תחנת כוח עצמאית שתיבנה בעלות כוללת של 1.4 מיליארד ותחל לפעול ב-2033
מערכת ice | 
אתר המטרו (צילום יחצ, freepik)
פרויקט המטרו מהווה הפרויקט התחברותי הגדול ביותר שיפעל בישראל נכון להיום. הפרויקט, צפוי לפעול בעזרת תחנת כוח עצמאית, בעקבות מכרז שפרסמה החברה הממשלתית נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) לשירותי תכנון תחנת כוח בטכנולוגיית מחזור משולב (מחז"מ).
התחנה המתוכננת צפויה לספק הספק מקסימלי של כ-200-250 מגה-ואט, והיא תתבסס על גז טבעי. עלות הקמת התחנה מוערכת ב-1.4 מיליארד שקל, בעוד שהעלות הכוללת של פרויקט המטרו נאמדת בכ-150-200 מיליארד שקל.
המטרו, שמיועד להפוך לצרכן חשמל מרכזי במטרופולין, ידרוש כ-330 מגה-ואט. התחנה תתפקד באופן דואלי: רוב האנרגיה תסופק ממנה, ובחלקה היא תתחבר לרשת החשמל הארצית. בנוסף, תיבחן אפשרות להפעיל אותה גם על סולר לגיבוי. התחנה תוכל לשמש גם לצרכנים נוספים, מה שמחזק את היתרונות הכלכליים שלה.
המיקום המיועד להקמת התחנה הוא בשטח של כ-20 דונם, עם אפשרות לבחינה של מספר אתרים נוספים, כולל מתחם התחזוקה של הקו האדום של הרכבת הקלה בפתח תקווה. המכרז, שצפוי להימשך שלוש שנים, כולל גם הכנת תסקיר סביבתי. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 2 בדצמבר 2024.
המטרו יהיה פרויקט התחבורה הראשון בישראל שלא יתבסס לחלוטין על רשת החשמל הארצית, בדומה למערכות במטרו בשנגחאי ובפריז. הקמת תחנת כוח עצמאית עשויה לשפר את אמינות השירות, במיוחד לאור החשש לעומס על תשתיות החשמל בישראל ב-2030.
פרויקט המטרו כולל שלושה קווים תת-קרקעיים שיחצו 24 רשויות מקומיות, וצפוי להפחית את העומס בכבישים, אשר גובה מהמשק כ-31 מיליארד שקל בשנה. עם זאת, התקדמות הפרויקט נעצרה בשנה שעברה למשך שבעה חודשים, עד שהממשלה אישרה תקציב לתכנון רכבת לאילת ולקריית שמונה. בשנה האחרונה נבחרו קבוצות לתכנון וניהול הביצוע של הקווים, והחלה הליך הפקעת קרקעות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה