נדל"ן ותשתיות

הפרויקט שיעלה למדינה 150 מיליארד שקל: המטרו בישראל יצליח?

מה הקשר בין 150 מיליארד שקל לפרויקט המטרו, לשכת שמאי המקרקעין ומשרד האוצר? בכנס מיוחד שנערך על ידי לשכת שמאי המקרקעין בנושא חוק המטרו בפארק עתידים בתל אביב, דנו בכירי הרגולטורים בתמורות החוק, השפעתו על המשק הישראלי והכדאיות הכלכלית לקידום הפרויקט הלאומי הגדול ביותר
מערכת ice |  4
אתר המטרו (צילום יחצ, freepik)
בכנס מיוחד שנערך על ידי לשכת שמאי המקרקעין בנושא חוק המטרו בפארק עתידים בתל אביב, אירחה יו"ר הלשכה נחמה בוגין את ח"כ יעקב אשר יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, שהיה אמון על העברת החוק בכנסת, נציגי משרד האוצר, המשפטים, מטה התכנון הלאומי ונת"ע.
במסגרת הכנס, דנו בכירי הרגולטורים בתמורות החוק, השפעתו על המשק הישראלי והכדאיות הכלכלית לקידום הפרויקט הלאומי הגדול ביותר שאושר אי פעם בישראל. יו"ר לשכת שמאי המקרקעין נחמה בוגין פתחה את הכנס והסבירה על עיקרי החוק וחשיבות השמאי כגורם אובייקטיבי אשר מתכלל בין התכנון אל מול העלויות והכדאיות היזמית לטובת הוצאת פרויקט לפועל.
 
ח"כ יעקב אשר ציין כי המטרו יעשה שינוי גדול מאוד במדינת ישראל בכלל ובגוש דן בפרט. מדובר בפרויקט של כ-150 מיליארד שקל וההוראה שלי לאוצר הייתה שהפרויקט צריך להתבצע מהר ונכון, בלי עיכובים כמו שהיה בקו האדום של הרכבת הקלה עם ויכוחים בין אגף התקציבים לחשב הכללי, ציין אשר.
לכנס הגיעו מאות שמאי מקרקעין, יזמי נדל"ן, משפטנים ועוד, אשר נהנו מהסבר מקיף סביב ההשפעה של החוק על השוק ועתיד התחבורה והנגישות של מדינת ישראל ובניהם: איציק דניאל רכז תשתיות משרד האוצר, בני ארביב סגן יו"ר המטה לתכנון לאומי משרד הפנים, עו"ד ענבל קנקה סגנית מנהל חטיבת מקרקעין בנת"ע, איל גרין מנכ"ל פארק עתידים תל אביב, ישראלה מני סמנכ"לית איגוד לשכות המסחר,  ד"ר רינה דגני יו"ר קבוצת גיאוקרטוגרפיה, שי צפדיה שותף בקרן ריאלטי ועוד.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    למה אין מפה שמראה אפה יעבור הפרויקט (ל"ת)
    אליהו 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יקום וייפול על ניהול. ימנו איש ניהול מקצועי או פוליטי? (ל"ת)
    גידי 08/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מיזם המטרו זה האסון הכלכלי החמור ביותר של מדינת ישראל. (ל"ת)
    אחד העם 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה הפרוקיט הכי חשוב
    אזרח 08/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשני העשורים הבאים בגוש דן. בלעדיו נזוז רק ברגל.
    סגור