השוק

נציג משרד האוצר בדיון בכנסת: "בשלב זה, אין פריצה של הגרעון"

גולן בדיחי מצוות מאקרו של משרד האוצר ציין כי בדיונים הוצגו שלושה סיכונים לתחזית הגרעון: הארכת הפינויים, הסיוע האמריקני וחזית צפונית. לדבריו, "לגבי הסיוע האמריקני, המסגרת שלו אושרה והוא הונח בבניית התקציב, הקושי העיקרי בנושא הזה כרגע, הוא עניין של תזרים, לא בטוח שבכל הכסף שעליו בנו נוכל להשתמש השנה"
מערכת ice | 
משרד האוצר (צילום Magma Images)
בדיון בנושא תמונת הגרעון של מדינת ישראל בוועדת הכספים של הכנסת שנערך היום (רביעי) התייחס גולן בדיחי מצוות מאקרו של משרד האוצר לסוגייה. לדבריו, ביחס למסגרת, בדיוני הוועדה הוזכרו שלושה סיכונים לתחזית, "הראשון  זה הארכת הפינויים, השני זה הסיוע האמריקני והשלישי זה חזית צפונית", אמר מליחי. 
"ככל שהסיכונים האלה לא מתממשים אנחנו עומדים מאחרי המסגרות, מה שלמראית עין נראה כגרעון גבוה, אפשר להסביר אותו עם התפלגות הביצוע כפי שהוסבר", מסביר בדיחי. "בשלב הזה אנחנו לא חושבים שיש פריצה של הגרעון. לגבי הפינויים ככל שתהייה הארכה נוספת של הפינויים, הממשלה עוד לא קיבלה על זה החלטה, אז או שתשנה את סדר העדיפויות או שיהיה צורך לשנות את הגרעון, ואז נגיע לכאן, כרגע עוד לא התקבלה ההחלטה".
"לגבי הסיוע האמריקני, המסגרת שלו אושרה והוא הונח בבניית התקציב, הקושי העיקרי בנושא הזה כרגע, הוא עניין של תזרים, לא בטוח שבכל הכסף שעליו בנו נוכל להשתמש השנה, ואז כמובן שאם כמה מיליארדים שבנו עליהם לא יוכלו לממש השנה, אז יצטרכו להגיע לכאן ולשנות את מסגרת הגרעון באישורכם כמובן, זה תלוי בגודל הבעיה ובפתרונות שהממשלה תוכל לספק, אבל ככה שהבעיה תהייה גדולה מכדי שהמסגרת הנוכחית תוכל להחיל אותה, נבוא לממשלה ולכנסת. הנושא השלישי זה החזית הצפונית, ככל שתפתח גם זה יכול מאוד להשפיע על מסגרת הגרעון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה