כסף וצרכנות

הצפון בוער: יותר מ-13 מיליארד שקל שולמו במסגרת קרן הפיצויים

בדיון שהתקיים בוועדת הכספים בנושא תקנות מס ורכוש וקרן פיצויים עבור תושבי הצפון, עלו קריאות מצד חברי הכנסת וארגוני העסקים להרחבת המתווה לעסקים בגליל העליון, הישובים הדרוזים וכן רמת הגולן. היו"ר משה גפני: "זה לא יכול להימשך, אנחנו מוותרים על חבל הארץ הזה?"
מערכת ice |  2
משה גפני (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, איתי רון, shutterstock)
ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, קיימה היום (שלישי) דיון מעקב בנושא תקנות מס רכוש וקרן פיצויים - פיצוי לתושבי הצפון. 
במהלך הדיון ועל רקע החרפת הלחימה בצפון, עלו קריאות מצד חברי הכנסת וארגוני העסקים השונים, להרחבת המתווה עבור העסקים בגליל העליון, הישובים הדרוזים באזור, וכן עבור העסקים ברמת הגולן, בין השאר באמצעות פתיחת מסלולי פיצויים נוספים, הכללת ענפים נוספים במתווים, וכן דרך מתן אפשרות רוחבית לאזורים נוספים לקבל פיצויים, בהתאם להוכחת ירידת מחזורים מאחוז מסוים, שיקבע בשיתוף רשות המיסים וועדת הכספים. 
 

יוראי מצלאוי, סמנכ"ל משרד האוצר ציין כי במסגרת דרישת הוועדה להארכת המתווה עד לחודש יוני שאושרה, צוין כי תבחן הרחבת המתווה, וכי מתבצעת עבודה מקצועית מול פיקוד העורף ופיקוד צפון, כאשר במשרד האוצר ממתינים לממצאי מערכת הביטחון, ובתוך כשבוע וחצי יגיע האוצר ויעדכן את הוועדה לעניין הממצאים והחלטת ההרחבה. 
מירי סביון, המשנה למנהל רשות המיסים הציגה כי במסגרת קרן הפיצויים שולמו יותר מ-13 מיליארד שקל בגין נזקים עקיפים, ומעל 1.3 מיליארד שקל בגין נזקים ישירים. 
לעניין טענות על מקרים שונים בהם לא ניתנו מענים מספקים, ציינו ברשות כי במערכת יותר מחצי מיליון פניות לפיצוי, וכי רוב רובן מקבלות מענה מקסימלי, אך מטבע הדברים ישנם גם תלונות ותיקים שמתעכבים מסיבות שונות, וכי במסגרת מסלולי המקדמות משולמים סכומים משמעותיים גם כן על מנת לסייע בהקדם האפשרי לכלל העסקים. 
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני קרא לרשות המיסים לזרז ככל הניתן את הבחינה של הרחבת מתווה הפיצויים: "אני מבקש שתבואו עם החלטה, אמרתם שבוע וחצי אבל המצב רותח, זה לא יכול להימשך, אין ויכוח שיש החמרה בשטח, עסקים עם 100% ירידה, למה אתם מחכים או שאנחנו מוותרים על חבל הארץ הזה? לא נרפה מהנושא, נקיים דיון נוסף בקרוב". 
בהמשך במסגרת דיון מעקב בנושא הארכת תשלום מענק עידוד חזרה לעבודה, מתחה הוועדה ביקורת על נציגי האוצר שציינו כי הם בוחנים את הארכת תשלום המענק, ששולם עד לסוף חודש יוני, וחברי הכנסת קראו להארכת תשלום המענק באופן מידי, שעה שכבר בדיון הקודם בסוגיה ציינו באוצר כי הנושא נבחן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מי הגאונים שאמרו "בבקו"ם"? (ל"ת)
    יניב 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אפשר היה לקצר את התהליך אם היו נכנסים ללבנון ולא מחכים (ל"ת)
    מולי 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור