נדל"ן ותשתיות

בהשקעה של 700 מיליון שקל: מעל 500 דירות ייבנו בעיר הנחשקת

קבוצת רם מוגרבי ארדיטי, באמצעות חברת הבת RMA, מקדמת פרויקט פינוי-בינוי ענק בשדרות ירושלים בעיר הצפונית, הכולל הריסת שבעה בניינים ישנים ובניית חמישה מגדלים במקומם. במקום 128 יחידות דיור קיימות, ייבנו מעל 500 דירות חדשות

מערכת ice | 
הדמיה שדרות ירושלים (צילום אופיר רעני)
חברת RMA מקבוצת רם-מוגרבי-ארדיטי, שבין בעלי המניות בה נמנית קבוצת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים, מצטרפת לתנופת ההתחדשות העירונית בקרית ים. אותו מהלך מתרחש לאחר זכייתה של החברה במכרז הדיירים לקידום פרויקט פינוי-בינוי בשבעה בניינים ישנים בשדרות ירושלים ובחמישה בתים פרטיים ברחוב קק״ל הסמוך. שדרות ירושלים מהוות את צירה הראשי של העיר, המתחבר בהמשכו לכביש 22. לאורכן אף עוברת המטרונית, המחברת את קריית ים לחיפה ולקריות.
הפרויקט יצא לדרך ביולי 2023 כיוזמה של חברת ״בונה עתיד״ מול בעלי הדירות, לצורך ארגונם למכרז יזמים. הוא יקודם ע"י חברת RMA במסלול מיסוי ומתוכנן להריסת 128 דירות קיימות ובמקומן בנייה של למעלה מ-500 דירות חדשות, במגדלים רבי-קומות לאורך שדרות ירושלים 35א' עד 49, בצד המערבי של השדרה ובמרחק של כ-5 דקות נסיעה מחוף הים. 
המגדלים יכללו תמהיל רחב של דירות משפחתיות עם ממ"דים, מרפסות שמש, חניות ומחסנים לכל דירה, בנוסף לשטחי מסחר, משרדים ומרחב ציבורי. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד בכ-700 מיליון שקלים. 

(צילום: שדרות ירושלים קרית ים, אבי בן דוד)
על פי הנהלת החברה, תכנון ופיתוח מתחם המגורים החדש בשדרות ירושלים בקריית ים יתבסס על עקרונות תוכנית האב להתחדשות עירונית בשדרה. מדובר בתוכנית שמקודמת על ידי העירייה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. מתכנן הפרויקט הינו משרד גיורא גור ושות׳ אדריכלים, מהמשרדים המובילים בצפון הארץ.

(צילום: הדמייה - שדרות ירושלים - אופיר רעני)​
על-פי ניתוח RMA של שוק המגורים בקריית ים, מחירי הדירות בקריית ים עומדים כיום על טווחים של 16,000-18,000 שקלים למ"ר. בבדיקה שערך משרד שמאי המקרקעין "קמיל-טרשנסקי-רפאל" בשלהי 2013 ביחס למחירי הדירות בשכונת "סביוני ים", הנמצאת בצפון העיר וגובלת עם שדרות ירושלים, עמד מ"ר בנוי בשכונה לפני כעשור על 10,500 שקלים בממוצע. 
היזם קובי ארדיטי, מנכ"ל  RMA, התייחס להישג האדיר קטפה החברה: "אנו מברכים על הזכייה ומודים לבעלי הדירות על האמון שנתנו בנו. קריית ים עתידה להפוך בשנים הקרובות לריוויירה של הצפון וזאת בשל הפוטנציאל העצום של העיר, הנמצאת לאורך הים ובסמיכות למקומות עבודה רבים, יחד עם תנופה אדירה של התחדשות עירונית בכל רחבי העיר. משכך, ההערכה היא שמחירי הדירות בקריית ים יחצו בשנים הקרובות את רף ה-20,000 שקלים והיקף הכנסות צפויות של כ-1 מיליארד שקל בפרויקט שלנו".
במקביל, בימים אלו משווקים בקריית ים מספר מתחמי התחדשות עירונית, בהם מתחמי שפירא, צה"ל, צבא קבע  ואג"ש במרכז העיר; מתחם לכיש-דרום בחלק המזרחי של העיר; ומתחם יוספטל בצפון-מערב העיר. סה"כ מתוכננים להיבנות בעיר בשנים הקרובות למעלה מ-10,000 יחידות דיור חדשות. 
גל הולצר, ראש תחום פינוי-בינוי ב-RMA, שיתף: "אנו נערכים לקדם את הפרויקט על-פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר כבר מתחילת הדרך ולאחרונה גם הקמנו מרכז מבקרים בשדרות ירושלים, שמאפשר לדיירים הקיימים והפוטנציאליים להכיר מקרוב את הפרויקט ותומך בחיזוק הקשר האישי עמם. פתיחת המרכז ומהלכים נוספים שאנו מקדמים, נועדו להעניק תוכן מעשי לערכי המקצועיות והמצוינות, כמו גם השקיפות והוודאות, שהינם ערכי הליבה של פעילותינו בהובלת ההתחדשות העירונית ברחבי ישראל".
יוני נזרי, יועץ מטעם חברת "בונה עתיד", ציין: "במסגרת השאיפה לקדם את תנופת ההתחדשות העירונית בצפון ובקריית ים בפרט, החברה החלה לפני כשנה תהליך סדור בין בעלי הדירות ובקיום מכרז יזמים. אנו שמחים שיזם בסדר הגודל של חברת RMA נבחר להוביל את הפרויקט. ראוי לציין את הרוח הגבית שאנו מקבלים מעיריית קריית ים". 
עו"ד אליאור וקנין, המייצג את הדיירים, מסר: "אני משוכנע כי יחד עם חברת RMA נממש את הפרויקט על הצד הטוב ביותר ונתרום לחזון התחדשות העיר, לטובת רווחתם של תושביה. זו זכות גדולה לייצג את הבעלים בפרויקט כה מרכזי אשר עתיד לשנות את פני שדרות ירושלים ואת חייהם של משפחות רבות, לרבות מתן מענה לצורך בחדרי מיגון אל מול אתגרי התקופה והשנים הבאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה