נדל"ן ותשתיות

אהוד אולמרט ודיירי הבניין בתביעת ענק: יקבלו 5 מיליון שקל?

בעלי דירות בכיכר המדינה בתביעה על סך 5 מיליון שקלים - החניון הרובוטי שנבנה "בלתי שמיש". נציגות הבית המשותף ובעלי הדירות בבניין, ביניהם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אשר הגישו תביעה באמצעות עוה"ד עמירם טפירו וגל ראש, טוענים כי החניון התת קרקעי שנבנה כמעט בלתי שמיש, עקב זמני המתנה ארוכים מאוד
מערכת ice |  3
אהוד אולמרט (צילום אבשלום ששוני/פלאש 90)
בימים האחרונים, נציגות הבית המשותף ובעלי הדירות בבניין בכיכר המדינה, ביניהם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הגישו באמצעות עוה"ד עמירם טפירו וגל ראש, תביעה לביהמ"ש המחוזי בת"א על סך 5 מיליון שקל, כנגד קבוצת אלגר ייזום ויישום בע"מ שבבעלות בני דמתי ורונן מופרדי. 
במסגרת התביעה נטען לליקויים משמעותיים במסגרת פרויקט תמ"א 38/1 - חיזוק, אשר ביצעה חברת היזמות בבניין בשנת 2012, מראשוני הבניינים בתל אביב שעברו התחדשות עירונית. התביעה ברובה נסובה סביב החניון הרובוטי התת קרקעי אשר הוקם כחלק מרכזי מהמיזם. לטענת בעלי הדירות, הנתמכת גם על ידי חוות דעתו של נתן שטראוס - מומחה חיצוני לתחום של חניונים רובוטיים ששכרו - החניון "אינו שמיש", עקב זמני המתנה ארוכים מאוד.

שטראוס טוען, בין היתר, במסגרת חוות דעתו, כי: "זמני ההמתנה להוצאת מכוניות אינם נסבלים. המתקן סובל מתקלות - חלק נכבד מהדיירים נאלצים לחפש חניה בסמוך, מצב זה גם פוגע בערך יחידות הדיור אשר אמורות היו להיות מצוידות בפתרון חנייה ראוי". לכך, יש להוסיף היעדר שימוש כלל בחניון "הרובוטי" בימי החורף, עקב חדירת מי גשמים. 
בתחילת 2019, רכש ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, פנטהאוז בכיכר המדינה בעלות מוערכת של כ-13 מיליון שקל, כחלק מפרויקט תמ"א 38/1 - חיזוק. הסכם התמ"א נחתם עוד ב-2012, והיה מדובר באחד הבניינים הראשונים בעיר בהם יצא לדרך המיזם, במסגרתו התחייבה חברת היזמות להקים חניון רובוטי תת קרקעי, אשר יכלול כ-16 חניות. בתמורה, קיבל היזם זכויות בנייה והקים 2 דירות על גג הבניין. אחת מהן מתפרשת על פני שטח של 200 מ"ר ואחת נוספת שייכת לראש הממשלה לשעבר המתפרשת על פני 320 מ"ר, יחד עם מרפסות בשטח כולל של 110 מ"ר.

לאחר למעלה מ- 3 שנים של עיכוב ואיחור במסירה, הבנייה הסתיימה בספטמבר 2019, אז התגלו ליקויים משמעותיים בחניון התת קרקעי שנבנה, אשר היה אמור לשרת את הדיירים באחד האזורים הסובלים ממצוקת החנייה החמורה ביותר בעיר.

לאחרונה, בעלי הדירות החליטו להגיש תביעה באמצעות עורכי דינם עמירם טפירו וגל ראש, כנגד היזם על סך 5 מיליון שקל, במסגרתה הם טוענים לסדרת ליקויים משמעותית.
לטענתם, החניון מעולם לא פעל בצורה תקינה. כך גם קובע המומחה מטעמם שטראוס, שסיכם כי בניגוד להתחייבות לזמני הוצאת הרכב שנעים בין 305-130 שניות בהתאם למפלס, זמני הוצאת הרכב נעים בין 21:25-5:40 דקות, באופן שהפך את החניון לכמעט לכמעט בלתי שמיש. עוד הם טוענים כי בימים גשומים, לא ניתן לעשות שימוש בחניון כלל. כמו כן החניון אינו מאפשר חניה של 20 מכוניות, אלא הוא בנוי כך שיכול להכיל 19 מכוניות בלבד. שטראוס מציין כי כשמאחסנים 18 מכוניות במתקן החניה, חלק מהמכוניות נתקעות ולא מאפשרות להוציא מכוניות מסוימות שחייבות פינוי, שהרי דיירים לא יכולים להמתין לדיירים אחרים שיוציאו את רכבם. 
כיום, רוב הדיירים נאלצים לחפש חניה מחוץ לבניין. מלבד הטרחה והזמן, העובדה הזאת פוגעת בערך הדירות, מסביר עו"ד עמירם טפירו אשר מייצג את בעלי הדירות: "השווי של חנייה באזור הוא משמעותי עד מאוד (מאות אלפי שקלים), כך שיש כאן פגיעה משמעותית בערך הדירות, מלבד אי הנוחות הכרוכה בחיפוש חניה באחד המקומות הכי צפופים בישראל, בסופו של יום החניון הוא לחלוטין בלתי שמיש".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מאיפה הכסף? (ל"ת)
    אבו ג'ילדה המקורי 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ואף מילה על חברת יוטרון שתכננה והקימה את החניון (ל"ת)
    אורח 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    מאחל לו חיים ארוכים ורעים. (ל"ת)
    מיכאל 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור