נדל"ן ותשתיות

הסכם חשוב והיסטורי: הסוף לזיהום במפרץ חיפה?

במסגרת התוכנית לפינוי המפרץ יוסרו מכלי הדלק מקריית חיים. השרה סילמן, שמשרדה יפקח על התהליך, מסרה: "אנו עדים לתוצאות של שנים של עבודה מאומצת ומחויבות לשינוי". גם ראש העיר בירך ואמר "בתל-אביב זה לא היה קורה"
מערכת ice |  1
בתי הזיקוק בחיפה (צילום Yaniv Nadav/Flash90)
במסגרת התוכנית לשיקום מפרץ חיפה פורסם אתמול כי נחתם הסכם בין תש"א לבין עיריית חיפה לפינוי מכלי הדלק בקריית חיים. פינוי המכלים יעשה בפיקוח המשרד להגנת הסביבה, ולאחר מכן תתבקש תש"א לבצע סקר בשטח שפונה. במידה ויתגלה כי נגרם נזק סביבתי בעקבות מכלי הדלק, במשרד הסביבה מסרו כי תש"א תטפל במפגע במידה ויתגלה כזה. 
הסכם הפינוי התקבל במסגרת החלטת הממשלה לפינוי המפעלים הפטרוכימיים במפרץ. עידית סילמן, השרה להגנת הסביבה, בירכה על המהלך ומסרה כי מדובר ברגע היסטורי, "אנו עדים היום לתוצאות של שנים של עבודה מאומצת ומחויבות לשינוי. אני מברכת את עובדי המשרד להכנת הסביבה על ההובלה והעבודה המאומצת לקיום פינוי חוות המכלים בקריית חיים. בסיורים שלי במקום נפגשתי עם התושבים ואני יודעת שזהו רגע חשוב אליו הם ייחלו". 
גם ראש עיריית חיפה, יונה יהב, בירך על ההחלטה. בראיון שקיים ברדיו 103FM אמר כי המכלים, שאוחסנו סמוך לשטחי מגורים ומוסדות חינוך, סיכנו את התושבים. "זה חלק ממגמה לפנות את כל מפרץ חיפה מכל הדברים שאנחנו לא רוצים שיהיו בעיר". לדבריו, אם המכלים היו מוצבים בתל-אביב היו מפנים אותם לפני זמן רב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי היה קודם
    פרקש 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם בנו ליד בתים?או בנו בתים ליד מיכלים.וכשיפונו יבנו שם בתים?מי יתעשר?
    סגור