משפט

בלגן במפרץ חיפה: זו ההחלטה הדרמטית של בית המשפט

המאבק של עיריית חיפה עולה שלב: בית המשפט בחיפה הורה על צווי הפסקת שימוש במספר מיכליות אחסון וב-45 מבנים לא חוקיים נוספים כאשר הצו יכנס לתוקף בחלק מהמקרים בעוד חצי שנה ובחלק אחר בעוד 9 חודשים
מערכת ice |  5
מפרץ חיפה (צילום ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)
החלטה מעניינת ודרמטית התקבלה בבית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה, אשר הורה היום (שלישי) על מתן צו להפסקת השימוש ב-8 מיכלי אחסון נפט, בסמיכות לרצפטורים ציבוריים וכן 45 מבנים לא חוקיים של חברת "תשתיות נפט ואנרגיה בע"מ", בחוות המיכלים בקרית חיים.
בפסק הדין קבע בית המשפט, כי הצו ייכנס לתוקפו בהתייחס ל- 8 מבנים, המשמשים לאחסון נפט גולמי, וממוקמים בקרבת בתי מגורים ומוסדות ציבוריים, לרבות בתי-ספר ומרכזים מסחריים - בתוך כחצי שנה, ובהתייחס לשאר המבנים – בתוך 9 חודשים.
במהלך חודשים אלה, קובע בית המשפט, כי על חברת תש"א למצוא פתרונות חלופיים לשימוש במיכלים האמורים. בתוך כך, הורה בית המשפט לחברה לפעול בהקדם להוצאת היתר לשימוש במבנים אלו. הצו ניתן לבקשת עיריית חיפה, לאחר הודעת ראש העיר, יונה יהב לחברת תש"א, על ביטול רישיון העסק לחוות המיכלים בקריית חיים.
לדברי העירייה, הודעת ראש העיר מגיעה לאחר הליך שימוע, שנערך לחברה בגין הקמת עשרות מבנים ומיכלים, ללא היתר בניה כדין, המשמשים בחלקם לאחסון חומרים מסוכנים, בצמידות לבנייני מגורים ומתחמי עסקים ובילוי הומי אדם.

במסמך סיכום הליך השימוע שהועבר לחברה, מציין ראש העיר יונה יהב, כי "בבסיסה של ההחלטה עומד אינטרס העל של שמירה על בטחון הציבור, בטיחותו ובריאותו ומניעת פגיעה קרובה לוודאי בחיי אדם, גופו ורכושו.....קל וחומר הדברים מקבלים משנה חשיבות לאור המתיחות הרבה, השורה על אזורינו כעת".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כבוד לקליש ראש העיר ה10 של עיריית חיפה
    שולה 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שהציפה הכל זו עבודה של שנים לא מעכשיו לעכשיו
    סגור
  • 3.
    מדהים איך דואגים לסרטן בחיפה 2024
    יואב 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש העיר צריך לעבוד מלא מלא באזור שגרם לנזק עצום לתושבי קריית חיים . זאת פעולה שתדאג חזק לחיפה. כל הכבוד לבית המשפט .
    סגור
  • 2.
    זאת חברה ממשלתית כן!!!
    יוני 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלאגן בכל מקום .
    סגור
  • 1.
    לרוקן אותם מיידית לפני פרוץ מלחמת לבנון (ל"ת)
    ירדתם מהפסים 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • לא תפרוץ מלחמה עם לבנון.ביבי ימין נקניק , הוא יכיל הכל
    מושיקן 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ביבי לאורך כל שנותיו מכיל ומורח ....לא באמת עושה משהו . הוא טוב בלהאשים אחרים אבח עכשיו ללא גנץ לא פעל יותר נגד לבנון. הוא יכיל עד שהכל ידעך ובנתיים ישפץ שוב את הבריכה...
    סגור