נדל"ן ותשתיות

קפיצה במחירי הדירות ברבעון השני. איזו עיר זינקה הכי הרבה?

במהלך הרבעון השני של שנת 2024, עלו מחירי הדירות ב-3.4% לעומת הרבעון הקודם; אינדקס המחירים הכללי (ללא דיור) עלה ב-1.72% בלבד במהלך אותה תקופה. ב-13 מתוך 16 ערים שנבדקו נרשמה עלייה במחירי דירות ארבעה חדרים ביחס לרבעון הקודם. שיאנית העלייה היא נתניה, עם זינוק של 23% במחירי הדירות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד
מערכת ice |  1
אוהד דנוס (צילום שחר שירזי)
סקירה עדכנית שביצע שמאי המקרקעין אוהד דנוס מעלה כי ברבעון השני של שנת 2024 נרשמה עלייה משמעותית במחירי הדירות. הסקירה התמקדה בדירות ארבעה חדרים בבנייה רוויה, שהן השכיחות ביותר בשוק הדירות העירוני. הסקירה כללה ניתוח של 2,659 עסקאות ב-16 ערים שונות, שאינן מייצגות בהכרח את כלל הישובים במדינה. תוצאות הסקירה מראות כי ב-13 מתוך 16 הערים נרשמה עלייה במחירי הדירות, בעוד שבשלוש ערים (כפר סבא, פתח תקווה ורחובות) לא חל שינוי במחירים.
לפי הנתונים, המחיר הממוצע של דירות ארבעה חדרים עלה בשיעור של 3.4% נומינלית, לעומת הרבעון הקודם. השוואה לנתוני הרבעון המקביל אשתקד מעלה עלייה נומינלית של 3.6% במחירי הדירות בערים שנבדקו. במהלך התקופה שנבדקה, אינדקס המחירים הכללי (ללא דיור) עלה ב-1.72%.
בנתניה נמשכת עליית המחירים החריגה עם עליה של 23% בשנה החולפת, הנובעת, בין השאר, מהגידול במכירות בפרויקטים חדשים. המחיר הממוצע לדירה בעיר זו עמד על 2.77 מיליון שקל. גם באילת נרשמה עלייה למחיר ממוצע של 1.56 מיליון שקל, בעוד שבחולון נרשמה ירידה של 2% למחיר ממוצע של 2.37 מיליון שקל.
תל אביב חצתה לראשונה את מחסום ארבעת מיליון השקלים בממוצע לדירת ארבעה חדרים. בתל אביב נמכרות גם דירות קטנות וותיקות במחיר נמוך יחסית, מה שמוריד את הממוצע. 
בפריפריה הדרומית נרשמו עליות מחירים רבעוניות.

היקף המשכנתאות לחודש יוני 2024 עמד על כ-7.742 מיליארד שקל, עלייה של כ-18.5% לעומת יוני 2023. במהלך הרבעון השני נרשמה עלייה של כ-20% בכמות העסקאות הרלוונטיות לעומת הרבעון הראשון של 2024, אך ירידה של כ-2.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
לדברי דנוס שוק הדיור ממריא בהדרגה למה שהיה לפני כשנה ויותר. המגמה נובעת מחוסר תשומת לב מצד הממשלה, מהמשבר המתמשך בהתחלות הבנייה ובאתרי הבנייה, ומבעיות הקשורות למשבר העובדים הזרים ולקשיים בתחום הבניין. ההערכות הן שכאשר המצב הבטחוני יתייצב, השוק ימצא את עצמו עם מחסור הולך וגובר ועליות מחירים נוספות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדהים שעדיין יש לו עבודה. בשביל..
    ישראלי מודאג 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשביל להגיד שהמחירים תמיד עולים לא צריך לשלם למישהו כל כך הרבה.. הפמפום ממשיך כרגיל.
    סגור