נדל"ן ותשתיות

בדרך לעלייה במחירי החשמל? קולומביה תפסיק לייצא פחם לישראל

ספקית הפחם המרכזית עבור המשק הישראלי, הכריזה כי תחדל לייצא את חומר הבעירה המשמש ל-23% מייצור החשמל. נשיא קולומביה גוסטבו פטרו מחה בעקבות המלחמה בעזה: "נשהה את היצוא עד שייפסק רצח העם". למרות זאת, בשלב ראשון נראה שאין סיבה ממשית לדאגה - בשל קיומן של רזרבות רבות ואלטרנטיבות על הפרק

מערכת ice |  1
עמודי חשמל (צילום shutterstock)
קולומביה, ספקית הפחם העיקרית של ישראל, הודיעה אתמול (שבת) שתחדל לחלוטין לייצא פחם לישראל. נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו, כתב אמש בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) הרשמי: "נשהה את יצוא הפחם לישראל עד שייפסק רצח העם". ההחלטה הגיעה לאחר שנשיא קולומביה כבר הודיע על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם ישראל.
בצל המלחמה המתמשכת ברצועת עזה, ניכר כי להחלטה עשויות להיות השפעות ניכרות על הכלכלה הישראלית. מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, ציין בשיחה עם ynet כי 23% מייצור החשמל בישראל עדיין נעשה באמצעות פחם, והתוכנית לעת עתה היא לצמצם את ייצור החשמל באמצעות פחם באופן הדרגתי עד אמצע שנת 2026.
 
עם זאת, ולמרות שקולומביה היא הספקית המרכזית של פחם למשק הישראלי, נראה שבשלב ראשון עדיין אין סיבה לדאגה, מפני שקיימות אלטרנטיבות לייצור חשמל מפחם. בנוסף, ישראל רוכשת את הפחם מחברות סחר בינלאומיות ולא ישירות מקולומביה. אגב, כיום משולם על הפחם מס של 20% לטון, שמהווים 115 שקל כיום, כאשר מחיר טון נע בין 530 ל-600 שקל לטון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אולי מספיק עם כותרות מפוצצות ותוכן הפוך (ל"ת)
    אבשלום ק. 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור