בארץ

מבצע ארנון: סיפור הגבורה של לוחם הימ"מ שנפל בעת חילוץ החטופים

נועה, אלמוג, שלומי ואנדריי שבו הביתה בפעילות נועזת בשילוב כוחות האוויר, יבשה וים. במהלך המבצע נהרג פקד ארנון זמורה בן ה-36, שעמד בראש הכוח המחלץ לפני שנורה. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים, ובהחלטת הרמטכ"ל הלוי - המבצע יקרא על שמו. מפקד משמר הגבול: "נלווה את משפחתו לעד"
מערכת ice | 
ארנון זמורה (צילום דוברות המשטרה)
בשבת בבוקר, במבצע נועז והרואי שכונה תחילה "זרעי קיץ", חולצו ארבעה ישראלים שנחטפו על ידי ארגון הטרור חמאס בבוקר ה-7 באוקטובר. נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר ג'אן (21), שלומי זיו (40) ואנדריי קוזלוב (27) מנוסייראת שבמרכז רצועת עזה - שבו הביתה לאחר שמונה חודשים מלאי אימה בלב המאפליה. 
במהלך המבצע נפל לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה, בן 36, שעמד בראש הכוח המחלץ לפני שנהרג. ארנון היה בכוח שנכנס למבנה שבו הוחזקו החטופים אלמוג, שלומי ואנדריי. זמורה הותיר אחריו את רעייתו מיכל, ושני ילדיהם הקטנים. הוא התגורר בשדה דוד ליד שדרות.
 
בכירי הדרג המדיני אישרו ביום חמישי בערב בדיון מסווג את המבצע לשחרור הארבעה, שנחטפו ממסיבת הטבע ברעים, שם עבדו או בילו לצד חבריהם. התברר כי חמאס שילם למשפחות שהחזיקו את החטופים. הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי שוחח עם מפקד הימ"מ, תנ"צ ח' בסיום המבצע המורכב, והביע את הערכתו הרבה על פעולה אמיצה ונחושה של לוחמי היחידה במבצע החילוץ ולאורך כל המלחמה.
ארבעת החטופים שחולצו שהו במהלך השבי בסביבה אזרחית, מעל לקרקע, בבניינים בני 4-3 קומות. הכוחות הסתערו על שני היעדים שבהם הוחזקו בנפרד. נועה הוחזקה בבניין אחד בקומה הראשונה. אנדריי, שלומי ואלמוג בקומה השלישית בבניין אחר. שני הבניינים היו במרחק של מאות מטרים, והחטופים ששהו בבתים הוחזקו לצד משפחות עזתיות.
 
מפקד משמר הגבול, ניצב יצחק בריק, ספד לארנון זמורה: "ארנון היה מבין הלוחמים שלחמו בגבורה עילאית ב-7 באוקטובר, בין היתר ביד מרדכי בקרב בו נבלמו עשרות מחבלים מלהתקדם צפונה, ובמבצעים נוספים רבים לסיכול טרור, ובפעילותיו, הגן על מדינת ישראל. בשם משמר הגבול, אני משתתף בצער המשפחה. מג"ב ילווה את משפחתו לעד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה