בארץ

דרמה בלב עזה: הרכב ובו החטופים נתקע ומולו מחבל

סוף סוף קצת נחת: ארבעה חטופים שוחררו בחיים ובמצב רפואי טוב מלב רצועת עזה. הכל על רגעי הדרמה שסבבו את המבצע הנועז
מערכת ice | 
עזה (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס)
לאט לאט מותרים לפרסום פרטים נוספים על מבצע החילוץ הדרמטי והנועז של 4 החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו, ממחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז רצועת עזה. במהלך המבצע נפצע באורח אנוש לוחם הימ"מ ארנון זמורה שמאוחר יותר מת מפצעיו.
 
החילוץ יצא לדרך בדיוק בשעה 11:00 הבוקר (שבת) בערב, פרסם דובר צה"ל תיעוד מהמבצע כולל המראת המסוק מלב הרצועה. כן הותר לפרסם שהארבעת החטופים הוחזקו בנפרד בשני בניינים סמוכים במרחק של כ-200 מטר: נועה ארגמני בדירה אחת, והשלושה הנותרים בדירה אחרת.
 
נודע, כי לאחר חילוץ החטופים משתי הדירות, נתקע אחד הרכבים כשמולו מחבל עומד לשגר עליו אר.פי.ג'י. הרכב נסע לאחור וחיל האוויר חיסל את המחבל מהאוויר. צה"ל פתח בירי מדויק אל כל השטח שסבב את כוחות החילוץ על מנת למנוע פגיעה בהם. לפי דיווחים פלסטינים מעזה, נהרגו במבצע למעלה ממאה אזרחים באיזור הקרבות.
 
ההחלטה על המבצע התקבלה בלילה בין רביעי לחמישי, אז התקבל מידע מודיעיני איכותי, והוא אושר בקבינט ביום חמישי. 
בדקות האחרונות פורסם גם סרטון ובו נראית נועה ארגמני נכנסת לבטן המסוק. לקרוביה סיפרה נועה ארגמן לאחר שובה לארץ כי שמעה דפיקות חזקות בדלת וקריאה "צה"ל, באנו לחלץ אתכם".
מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק התייחס לפעילות הימ"מ: 
"לוחמי הימ"מ - היחידה המיוחדת ללחימה בטרור של משמר הגבול, פעלו הבוקר בשטח רצועת עזה להשבתם של ארבעת החטופים הביתה. היחידה פעלה בזכות מודיעין איכותי ולאחר תכנון מבצעי מוקפד ויסודי שאפשר את הצלחת המבצע יחד עם שב"כ וצה"ל.
לוחמי היחידה, שבלמו את מתקפת הטרור ב7.10 ולפני מספר חודשים חילצו חטופים חיים ברפיח, עשו זאת שוב הבוקר - במקצועיות, בנחישות, תוך סיכון חייהם.
הלוחמים הגיבורים שלנו פעלו הבוקר תחת אש כבדה ולחמו למול מחבלים ארורים. את לוחמי הימ"מ לא ניתן לחשוף - אבל חשוב שעם ישראל ידע שיש לו על מי לסמוך - לוחמים אמיצים וערכיים ששמים את ביטחון המדינה ואזרחי ישראל בראש מעייניהם.
ברגשות מעורבים, אנו מבשרים שחולצו ארבעה חטופים בחיים, אך גם נפל מפקד צוות בימ"מ - פקד ארנון זמורה ז"ל במהלך הלחימה למול המחבלים במבצע.
ארנון ז"ל, התגורר בשדה דוד, בגיל 36, נשוי ואב לשניים, היה מהלוחמים שלחמו בגבורה עילאית ב7.10, בין היתר ביד מרדכי בקרב בו נבלמו עשרות מחבלים מלהתקדם צפונה, ובמבצעים נוספים רבים לסיכול טרור, ובפעילותיו, הגן על מדינת ישראל.
בשם משמר הגבול, אני משתתף בצער המשפחה. מג"ב ילווה את משפחתו לעד."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה