נדל"ן ותשתיות

אלומיי קפיטל תשבור את השוק? "מגדילים את המזומנים בחברה"

החברה הודיעה על סגירת מימון פרויקט עבור פרויקט אלומיי סולאר. המימון יורכב משני מסלולים: הלוואה לטווח ארוך בסך של 10 מיליון אירו ומסגרת מתחדשת בסך של 500,000 אירו. בנוסף, החברה הודיעה על השלמת מכירת פרויקט תלמי יוסף. המנכ"ל רני פרידריך: "ממשיכים במדיניות של מכירת נכסים בשלים"
מערכת ice | 
רני פרידריך מנכל אלומיי (צילום ערן לם, יחצ)
אלומיי קפיטל, חברה לפיתוח וייצור אנרגיה מתחדשת הפועלת בישראל, אירופה וארה"ב, הודיעה היום (שלישי) על חתימה והשלמת מימון פרויקט עבור תחנת כוח פוטו-וולטאית אלומיי סולאר ועל השלמת מכירת תחנת הכוח הפוטו-וולטאית בתלמי יוסף. חברת הבת בבעלות מלאה (עקיפה) של החברה, המחזיקה בתחנת כוח פוטו-וולטאית בעלת הספק של 28 מגה-וואט בטלאבן, קאסרס, ספרד, אשר חוברה לרשת החשמל ביוני 2022, חתמה והגיעה למימוש מימון פרויקטים עם Bankinter S.A.
מימון הפרויקט מורכב משני מסלולים: הלוואה לטווח ארוך בסך של 10 מיליון אירו ומסגרת מימון מתחדשת בסך של 500,000 אירו. מימון הפרויקט ניתן לתקופה של 16 שנים ויפרע בתשלומים חצי שנתיים (קרן וריבית). מימון הפרויקט כולל מנגנון cash sweep אשר צפוי לקצר את תקופת המימון לכ-13 שנים. ההלוואה ומסגרת המימון (ככל שתימשך) נושאות ריבית שנתית של שיעור ה- Euribor ל- 6 חודשים בתוספת 2.5%.
אלומיי סולאר חתמה על עסקת החלף (swap) ביחס לסכום מימון הפרויקט עד ל-30 ביוני 2037, המחליפה את שער ה-Euribor ל- 6 חודשים בשער קבוע ל-6 חודשים של כ-3%, המביא לריבית שנתית קבועה של כ-5.5%. כפי שפורסם בעבר, החברה חתמה על הסכם למכירת אחזקותיה בתחנת כוח פוטו-וולטאית בעלת הספק של 9 מגה-וואט הממוקמת בתלמי יוסף. השלמת ההסכם הייתה כפופה לתנאים שונים לסגירה. לאחר עמידה בתנאים אלה, המכירה הושלמה ביום 2 ביוני 2024. התמורה נטו ששולמה בעת הסגירה הייתה כ-42.6 מיליון שקל (כ-10.6 מיליון אירו).
רני פרידריך, מנכ"ל אלומיי קפיטל: "מימון פרויקט אלומיי סולאר בספרד והשלמת מכירת פרויקט תלמי יוסף מגדילים את המזומנים בחברה וישמשו להאצת ההקמה של פרויקטים סולאריים בארה"ב ובאיטליה. החברה ממשיכה במדיניות של מכירת נכסים בשלים ומימון לאחר הפעלה של פרויקטים אשר ניבנו בהון עצמי מלא. נכון להיום, בונה החברה בהון עצמי פרויקטים סולאריים בטקסס ארה"ב בהיקף של כ-50 מגה וואט ופרויקטים סולאריים במחוז לאציו באיטליה בהיקף של כ- 40 מגה וואט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה