נדל"ן ותשתיות

הכסף הטורקי יוצא מישראל? החברה מוכרת את האחזקות בתחנות הכוח

שתי תחנות הכוח, רמת נגב אנרגיה ואשדוד אנרגיה, שייכות לקבוצה משותפת של חברת זורלו הטורקית עם אדלטק הישראלית - אליה נמכרו בסופו של דבר האחזקות הטורקיות ב-127 מיליון דולר. מנכ"ל זורלו: "פועלים מבלי לפגוע במשקיעים שלנו". משנה למנכ"ל אדלטק: "מהלך אסטרטגי לחיזוק השליטה ואיתנות הקבוצה"
מערכת ice |  1
ישראל, טורקיה (צילום shutterstock)
חברת זורלו אנרג'י הטורקית מכרה את אחזוקתיה בשתי תחנות כוח שמפעילה החברה יחד עם קבוצת אדלטק. שתי התחנות, רמת נגב אנרגיה ואשדוד אנרגיה, שייכות לחברה משותפת בשם אזוטק אלקטריק, בה החזיקה זורלו ב-42.15%. היום (שבת) פורסם בתקשורת כי חלקה של זורלו נרכש בידי השותפה אדלטק.
על פי ההודעה למשקיעים של זורלו, עליה דווח בדה מרקר, החברה קיבלה 127 מיליון שקל עבור חלקה בחברה. השלמת העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים. לפי ההודעה הרשמית, העסקה היא חלק ממעבר החברה להתמקדות במקורות אנרגיה מתחדשים, במסגרתו מוכרת החברה את אחזקותיה בתחנות כוח מבוססות גז.
שתי תחנות הכוח בהן רכשה אדלטק את מלוא הבעלות הן רמת נגב אנרגיה, שנמצאת ברמת חובב והיא בעלת כושר ייצור של 126 מגה-ואט, ואשדוד אנרגיה, הנמצאת באזור התעשיה באשדוד, והיא בעלת כושר ייצור של 64 מגה-ואט. קבוצת אדלטק יוצגה בעסקה בידי עוה"ד מייק רימון, דורין פנדוס ויונתן גזית ממשרד מיתר. זורלו אנרגיה יוצגה בידי עוה"ד מיכל ליפטון סיטבון, יגאל בנימיני ודניאל אמיתי ממשרד גולדפרב גרוס זליגמן.
מנכ"ל זורלו, סינן אק: "כחברה גלובלית, המחזיקה בהשקעות באזורים שונים ברחבי העולם, יש לנו גם תחנות כוח גז טבעי בישראל. בהתאם לאסטרטגיה שלנו - של השקעה במקורות אנרגיה מתחדשים -  אנו פועלים מזה זמן כדי למכור את פעילות הגז שלנו. וזאת, מבלי לפגוע במשקיעים שלנו".
 
לזורלו נוכחות בשוק האנרגיה בישראל, כשהיא מחזיקה גם ב-25% מהבעלות על תחנת הכוח דוראד באשקלון. לאדלטק בעלות חלקית על כ-20% מכושר הייצור החשמל בישראל, והיא שותפה בתחנות אורות יוסף שברמת חובב, אורות פנינה (חגית מזרח) וכן בדוראד, לצד זורלו. ניב סבר, המשנה למנכ"ל קבוצת אדלטק: "רכישת אחזקות זורלו ברמת נגב אנרגיה ובאשדוד אנרגיה היא מהלך אסטרטגי לחיזוק השליטה ואיתנות הקבוצה. קבוצת אדלטק מודה לזורלו על השותפות הטובה בתחנות כוח אלו זאת למשך יותר מ-15 שנה ועל המשך השותפות בתחנת הכוח דוראד".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לדאוג שהשער יהיה מה שיותר נמוך !!!!! (ל"ת)
    יוסיפון 05/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור