השוק

למרות ההתנגדויות: שתי תחנות כוח חדשות יוקמו בישראל

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה את התוכניות להקמת שתי תחנות כוח חדשות במכרז הארץ: תחנת הכוח ריינדיר שבשרון והרחבה של תחנת הכוח הקיימת OPC בחדרה, זאת על אף ההתנגדות הנחרצת של ראשי העיריות במרכז
מערכת ice | 
תחנת הכוח אשכול, shutterstock (צילום עמוס מרון)
הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה היום (שני) את התוכניות להקמת שתי תחנות כוח חדשות במכרז הארץ, אחת מהן היא תחנת הכוח ריינדיר שבשרון, והשנייה היא הרחבה של תחנת הכוח הקיימת OPC בחדרה.
ההחלטה התקבלה למרות ההתנגדויות של ראשי הרשויות המקומיות, שהפעילו לחץ כבד על שרי הממשלה. לאחר האישור של הוועדה לתשתיות לאומיות, התחנות יעלו שוב להצבעה בממשלה, ולאחר שזו כבר דחתה אותו במאי בעקבות הלחץ הכבד של ראשי הרשויות המקומיות, מעניין יהיה לראות אם הפעם הוא יעבור באופן סופי בהצבעה.
על פי "כלכליסט", בדיון שנערך עלתה הצעה לדחות את הקמת התחנות בשלושה חודשים, אך זו נדחתה בסופו של דבר. ההחלטה התקבלה ברוב דחוק של 5 נגד 4, ו-3 נמנעים. על פי הדיווח, הדיון היה סוער מאוד אחרי ההתנגדויות של ראשי העיריות במרכז, שהובילו קמפיין נגד בנייתן של תחנות הכוח.
כזכור, כחלק מההצבעה של הממשלה נגד הקמת שתי תחנות הכוח המדוברות במאי, היא אישרה הקמת שתי תחנות כוח חדשות, תחנת קסם ליד כפר סבא והרחבת תחנת הכוח דוראד שליד אשקלון. נוסף על כך, כלל הצדדים הסכימו כי יש צורך להקים עד 2030 אחת מבין שתי תחנות הכוח, קסם או ריינדיר, זאת בשל הביקוש הגובר לחשמל במרכז הארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה