נדל"ן ותשתיות

הבניין שכמעט נפגע ב-7 באוקטובר יהרס, מה יוקם במקומו?

שמונה חודשים לאחר שרקטה נפלה בסמוך לבניין ברחוב הרב מימון פינת אנה פרנק בבת ים, שני בתי מגורים בבת ים נהרסו לטובת פרויקט פינוי בינוי. את המהלך מקדמת קבוצת אלמוג - קומפלקס מגורים ומסחר עם 128 יח"ד. נציגות ועד הדיירים: "שמחים שכבר לא מהמרים יותר על חיי אדם"
מערכת ice | 
פרויקט ANNA בבת ים (צילום לביא צילומי אוויר)
בערב ה-7 באוקטובר נורו מטחים רבים לגוש דן, רבים מהם ספגה העיר בת ים, כאשר רק במזל הפגיעות היו ברכוש ובתשתיות ולא בנפש. אחת מהרקטות שנורו נחתה ליד בניין ישן ברחוב הרב מימון פינת אנה פרנק בשכונת רמת הנשיא בעיר, דייריו יצאו במזל ללא פגע. עבור דיירי הבניין הייתה זו באותו ערב תזכורת כואבת לסכנה שכולנו חשופים אליה.
היום (שני) הבשורה לה חיכו הדיירים מעל עשור הגיעה, והפרויקט יצא לדרך, עם אירוע הריסת הבניינים הישנים לטובת פרויקט מגורים חדש אותו יוזמת ומבצעת קבוצת אלמוג. את הפרויקט, אשר יקרא ANNA, תכנן האדריכל אילן פיבקו והוא כולל שני מבנים - מגדל מגורים בן 23 קומות לצד בניין נוסף בן 11 קומות, אלו יבנו מעל קומת מסחר וקומת מבני ציבור.
בסך הכל ייבנו 128 דירות חדשות, שטח מסחרי בן 700 מ"ר. ו-1,700 מ"ר שיוקצו לטובת מבני ציבור. אלה יחליפו את שני הבניינים הישנים שנהרסו וכוללים כיום 32 דירות ישנות. הפרויקט ממוקם כאמור בשכונת רמת הנשיא בקרבת צירי תחבורה מרכזיים והוא כולל מגוון רחב של דירות 3-5 חדרים, דירות גן תלויות, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים.

פרויקט ANNA בבת ים (הדמיה: olin)
הדיירים הוותיקים ובעלי הדירות יזכו לשדרוג משמעותי - דירות חדשות של 4 חדרים בשטח של כ-100 מ"ר בנוי ועוד 12 מ"ר מרפסת, וכן חנייה ומחסן, זאת במקום דירות 3 החדרים שכיום בבעלותם בשטח של כ-65 מ"ר.
משנה למנכ"ל קבוצת אלמוג, עו"ד אמיר הלר, נשא דברים במעמד ההריסה ואמר כי "זהו פרויקט ,אותו אנו מקדמים למעלה מעשור, שמבטיח להביא לשינוי מהותי באיכות חיי הדיירים וחשוב מכך לדאוג לביטחונם האישי. היום, עם הריסת הבניינים אנו רואים את החזון יוצא לפועל ובקרוב יזכו דייריו הוותיקים לצדק חברתי אמיתי. ההתחדשות העירונית שאנו מובילים בבת-ים עם פרויקט נוסף משמעותי שאנו מקדמים בימים אלו בעיר, היא נדבך נוסף ברנסנס שעוברת בת ים בשנים האחרונות בזכות תהליכי התחדשות מואצים, שדרוג התשתיות כדוגמת הקו האדום של הרק"ל ומהמיקום המצוין שלה בלב גוש דן".
אירקלי דברשוילי, חבר בוועד הדיירים: "אני גר בבניין מעל 16 שנים, עשר שנים מתוכן אני שותף בקידום הפרויקט. לצערנו לאחרונה גם למדנו על בשרינו מה יכול היה לקרות לבניין שאינו ממוגן כמו שצריך, עם נפילתה של רקטה על הבניין בערב בו התחילה המלחמה וזה גרם להרבה אנשים לעזוב מהפחד. לאורך השנים, בעיקר הדיירים המבוגרים כמו אמא שלי סבלו מהעובדה שבכל אזעקה צריך לרדת 4 קומות ברגל ולהספיק להיכנס למקלט וזה היה הימור גדול על חיי אדם. עכשיו כשסוף סוף הגענו לרגע ההריסה והבניה מחדש, התחושות מעורבות של עצב ושמחה כי בכל זאת זה סוף של תקופה אך מצד שני מבינים שנעשה פה מהלך שבא להציל חיים וזה מה שחשוב. למרות השנים שעברו אנחנו מרגישים שאנחנו בידיים טובות ויודעים שתמיד יהיה מי שיקשיב ויידע לתת לנו דין וחשבון וזה מאוד חשוב".

פרויקט ANNA בבת ים (צילום: לביא תצלומי אוויר)
כחלון פרחיה, בעלת דירה בבניין מעידה: "התהליך לקח אמנם הרבה שנים אבל בסופו של דבר יצא לפועל. כתושבת השכונה לשעבר, התחושה היא נפלאה לראות את הבנייה והשיקום של השכונה ומימוש הפוטנציאל שלה. אני מאמינה שתוך חמש שנים נראה את כל האזור מתחדש. אני מרגישה שהתמזל מזלנו להוציא לפועל את הפרויקט בעוד שיש בניינים רבים באזור שנמצאים במצב פחות טוב משלנו ועדיין מחכים להיתרים. ואין לי ספק שזה בזכות המוטיבציה של החברה להוביל ולקדם את הפרויקט ביתר שאת לאחר שקיבלה פנייה מהדיירים בבניין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה